Toyota Motor estimeaza in 2008 vanzari de 9,85 milioane de autoturisme, pozitie care l-ar clasa inaintea liderului mondial General Motors, potrivit Forbes.

Pe fondul succesului hibridelor de clasa mica Camry si Prius si a dezvoltarii pietei auto asiatice, Toyota se astepta la vanzari totale de 9,85 milioane de autoturisme, din care 2,27 milioane de unitati vandute pe piata interna japoneza, restul urmand sa apartina pietei internationale, in special India, China si Rusia.

Estimarile anuntate de compania japoneza depasesc vanzarile rivalului General Motors in 2007, apreciate la aproximativ 9,2 milioane de autoturisme. In primele noua luni, Toyota a vandut 7,05 milioane de autoturisme la nivel global, foarte aproape de vanzarile americanilor, de 7,06 milioane de unitati. Bilantul pentru 2007 a fi anuntat insa anul viitor, in ianuarie.

Producatorul american de autoturisme nu si-a facut cunoscute, pana la aceasta ora, obiectivele de vanzare pentru 2008. In 1978, americanii au obtinut un record in vanzari de 9,55 milioane de unitati.

Incetinirea ritmului de crestere a pietei auto in Statele Unite si Europa a determinat producatorii de autoturisme sa se concentreze asupra pietelor emergente ca India, China si Rusia.

Recent, Toyota a deschis o unitate de productie in St. Petersburg, estimand o majorare de 25% in vanzarile din acest teritoriu. In Asia, excluzand Japonia, oficialii Toyota prognozeaza o crestere de 20%, in comparatie cu piata americana, a carei evolutie se situeaza la doar 1%.

Pentru 2008, reprezentantii companiei japoneze au bugetat o productie globala de 9,95 milioane de unitati, o majorare de 5% fata de acest an. “La inceputul anului, ne intrebam daca piata mondiala auto va atinge 8 milioane de unitati, insa spre jumatatea anului se prefigurau 8,5 milioane. Acum este posibil ca piata sa depaseasca 9 milioane. Trebuie sa gasim o cale sa satisfacem aceasta cerere”, a declarat presedintele Toyota, Katsuaki Watanabe, in cadrul unei conferinte de presa din Nagoya, Japonia.

Aceste estimari sunt realizabile si pozitive, apreciaza analistii Citigroup, citand ca principali factori ai evolutiei Toyota gama de autoturisme japoneze hibride, cu consum redus de carburanti, dar si fabricarea motoarelor diesel, in parteneriat cu Isuzu Motors.

Analistii Goldman Sachs sunt si mai optimisti, anuntand ca vanzarile totale ale producatorului Toyota ar putea depasi global 10 milioane de unitati, chiar daca estimarile companiei in ceea ce priveste piata auto americana, dar si cea japoneza, sunt destul de ambitioase.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri