In timp este prea devreme pentru un raspuns al consumatorilor fata de masina de 2.500 dolari a constructorului indian de la Tata Motor, lansata joia trecuta, un lucru e sigur: exista o cerere robusta pentru autoturismele cu preturi mici, a precizat Rick Wagoner.

"Intr-o anumita masura, trebuie stiut ce modele vor fi scoase in fata. si ce modele prefera consumatorii", a asigurat acesta, in cadrul unei conferinte de presa la salonul de automobile de la Detroit.

Autoturismele cu preturi mici nu au fost exportate niciodata in SUA, consumatorii nedorind modele cu un design slab, potrivit directorului executiv al GM, care considera normele stricte de securitate si calitate din SUA, Europa si Japonia ca fiind bariere in fata autoturismelor care costa putin.

"Dar cine suntem noi ca sa le cerem indienilor sau chinezilor ca la prima achizitie a unui autoturism sa cumpere o masina de 10.000 de dolari?", a adaugat Wagoner.

Citeste si:

In ce priveste piata din India, GM "doreste sa atinga acelasi nivel ca si producatorii locali", in acelasi mod prin care a facut-o cu modelul autoturismului de 3.500 dolari, care este produs si vandut in China.

Din acest punct de vedere, dezvoltarea activitatilor de productie in India este fundamentala pentru GM, a subliniat Wagoner.

Anuntul vine in urma deciziei celuilalt mare constructor de autoturisme, Ford, care a anuntat investitii de 500 milioane dolari pentru a-si dubla capacitatile de productie din India.

Directorul executiv al GM a respins ideea unei posibile amenintari pe piata internationala din partea producatorilor chinezi, estimand aparitia unei concurente reale doar peste 5-10 ani.