Strategia AAA Auto Romania pentru 2008 are in vedere deschiderea de noi sucursale, indeosebi in partea de vest a tarii, intrucat populatia din acea zona prefera sa cumpere masini rulate din tarile invecinate, cum este Ungaria, decat sa le achizitioneze din centrul AAA de la Bucuresti, ne-a declarat directorul general AAA Auto Romania, Robert Haman (foto).

“In functie de evolutia pietei, luam in calcul si listarea la Bursa de Valori Bucuresti, dupa succesul inregistrat prin listarea la bursele din Budapesta si Praga”, a spus Robert Haman.

Compania ceha AAA Auto, cel mai mare dealer de masini second-hand din Europa Centrala, a obtinut 39 milioane euro prin listarea de anul trecut la bursa din Praga, iar banii vor fi investiti in dezvoltarea retelei companiei in tarile in care are reprezentante, inclusiv in Romania.

Compania avea in plan, la mijlocul anului trecut, infiintarea unui centru de vanzari la Timisoara, in care sa investeasca 5 milioane de euro.

Planurile care vizau deschiderea unor filiale in Constanta sau Cluj au intrat in stand-by, compania dorind sa sondeze piata din Romania, apoi sa achizitioneze spatiile destinate showroom-urilor AAA, urmand ca, in 2009, sa deschida centrele auto.

De asemenea, asocierea brandului cu producatorul suedez de mobila, IKEA, este valabila numai pentru celelalte tari unde exista sucursale AAA Auto, Cehia, Slovacia, Polonia si Ungaria, nu si in Romania.

“In tarile respective, centrele de automobile rulate se afla in vecinatatea fabricilor de mobila IKEA, ceea ce nu se intampla si in Romania”, ne-a spus Robert Haman.

Extinderea grupului auto in Rusia nu mai reprezinta o prioritate, a enuntat Haman, deoarece piata romaneasca de automobile second-hand este una mult mai profitabila.

O eventuala expansiune catre vestul Europei nu ar fi posibila, conform lui Robert Haman, intrucat piata automobilelor rulate din aceasta zona nu mai are un potential ridicat.

Intrebat ce masini doresc sa achizitioneze romanii, managerul general al companiei a declarat ca acestia prefera “automobilele nu foarte uzate si fabricate dupa anul 2004”.

Citeste si:

“Romanii cumpara, mai ales, automobilele Dacia (Logan si Solenza) , Renault (Clio Symbol) si Ford Escort, insa prefera si marcile nemtesti, Volkswagen au Audi. Am vandut chiar si modele rulate de Lexus pe piata romaneasca”, declara Haman.

Desi exista doar doua sucursale AAA Auto in Romania, piata locala s-a situate in 2006 pe locul trei, intre tarile cu cele mai multe unitati vandute, inaintea Poloniei si Ungariei, pentru ca, in 2007, sa se situeze pe ultima pozitie, cu doar 2.000 de automobile vandute.

Distribuitorul ceh de autoturisme second-hand intentioneaza sa vanda anul acesta la nivel de grup 110.000 de unitati. Daca in 2006, numarul de masini vandute era de 61.939, ceea s-a tradus prin 225 de milioane de euro, anul trecut, cifra de automobile achizitionate, per total, a depasit 80.000, compania inregistrand vanzari de 470 de milioane de euro, conform datelor AAA Auto.

Astfel, vanzarile grupului au cunoscut in 2007 o crestere de 29% fata de anul precedent, iar veniturile s-au marit cu 34,9%.

In prezent, compania urmareste sa isi mareasca vanzarile prin concentrarea activitatilor pe care le au in centrele existente, renuntand, pentru moment, in a se extinde, dat fiind faptul ca, anul trecut, compania a inregistrat o pierdere contabila de 4,9 milioane de euro, desi AAA a deschis douazeci de noi sucursale in tarile in care activeaza.

Dupa listarea firmei la bursele din Praga si Budapesta, in a doua jumatate a anului trecut, “grupul auto s-a concentrat, in principal, pe extindere, ceea ce a facut ca anul 2007 sa fie unul de tranzitie si de stabilizare pe piata”, enunta managerul pentru Romania al AAA Auto.

Din punct de vedere al importurilor facute, anul trecut, in Romania, acestea au fost foarte scazute din cauza taxei de prima inmatriculare.

AAA Auto este total de acord cu legea respectiva, Haman considerand ca aceasta protejeaza cumparatorii romani, spre deosebire de cei din Polonia sau Cehia, care nu beneficiaza de o asemenea taxa, acolo importandu-se un numar mare de masini foarte uzate din Germania.

Grupul AAA Auto a fost infiintat in urma cu 16 ani, extinzandu-se, de-a lungul timpului, din Cehia, unde isi are sediul, catre celelalte tari din regiunea Europei Centrale si de Est. In prezent, grupul de automobile rulate controleaza o retea de 48 de sucursale, in cinci tari, si are 5.500 de angajati in subordine.