Dacia a fost anul trecut brandul cu cea mai ridicata rata de crestere a vanzarilor in Europa, cu un avans de 85,9%, ca urmare a cererii mari pentru modelul Logan.

Anul trecut, vanzarile Logan pe plan mondial au urcat cu 48%, pana la 367.745 unitati, dintre care peste 137.000 au fost sub sigla Renault, iar restul sub sigla Dacia. Romania a fost si anul trecut cea mai importanta piata pentru Logan, cu peste 102.000 masini vandute, urmata de Rusia cu aproape 68.000, Franta cu peste 32.000, India cu aproape 18.000 si Germania cu mai mult de 17.000 de masini Logan vandute.

Cunoscuta publicatie britanica The Economist a publicat un material intitulat "Logica Loganului", cu subtitlul "ieftin si placut" si in care analizeaza succesul surprinzator avut pe pietele vest-europene de automobilul produs de Dacia sub management Renault.

Analiza incepe cu o critica la adresa vocabularului analistilor europeni. Acestia nu reusesc, in opinia The Economist, sa tina pasul cu globalizarea, caracterizand succesul Loganului pe piata franceza prin termenul delocalizare (engl. delocalisation)

Jurnalistii britanici remarca ca vanzarile Logan au crescut cu 75% in Franta anul trecut, in ciuda designului "patratos" si bugetului foarte mic alocat marketingului.

Citeste si:

Sandero, lansat in Europa de Vest pe 20 iunie

Dacia Sandero va fi lansata pe pietele din Europa de Vest pe 20 iunie, iar incepand cu anul viitor, modelul va fi fabricat, sub marca Dacia, si la uzina Renault din Maroc.

De asemenea, Dacia Sandero va disponibila si in Turcia si Magreb (Maroc, Algeria, Tunisia) tot din iunie 2008.

Dacia a lansat marti oficial in Romania noul model Sandero. Acesta este al cincilea autoturism dezvoltat de Renault si Dacia pe platforma Logan.

Dacia a lansat modelul Sandero in Romania Sandero va fi comercializat in Romania la preturi cuprinse intre 6.500 si 9.500 euro cu toate taxele incluse iar estimarile arata ca lansarea sa va duce la cresterea vanzarilor totale Dacia cu 35 la suta in Romania si cu 17 la suta pe pietele internationale.