Cititi si Cum si de ce am ratat 800 mil. euro si 2.500 locuri de munca

Cum si de ce am ratat 800 mil. euro si 2.500 locuri de munca

Cum si de ce am ratat 800 mil. euro si 2.500 locuri de munca

[update] Stroe: Romania ar fi fost o locatie mult mai buna decat Ungaria pentru fabrica Mercedes

Vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, considera ca Romania ar fi fost o locatie mult mai buna decat Ungaria pentru noua fabrica Mercedes, mai ales datorita fortei de munca, insa este de parere ca Ungaria ofera conditii mai bune.

“Romania a pierdut enorm. Noi aveam bazinul de forta de munca din trei tari, Ungaria, Romania si Serbia. Ca amplasament printre variante era zona dintre Timisoara si Arad. Cred ca era o pozitie mult mai buna Romania”, a spus Stroe, pentru Wall-Street.

Potrivit lui Stroe printre argumentele deciziei luate de catre Daimler se numara pozitia geografica a Ungariei. “Cred ca unul din motivele care au stat la baza acestei decizii luate de catre Daimler il constituie costurile logistice. In conditiile cresterii pretului la petrol, acest parametru ar fi de luat in consideratie. Un alt argument ar fi locatia din Ungaria, care le ofera conditii mai bune energie, gaze, apa. Un al treilea argument ar fi din ratiuni diplomatice”, a adaugat vicepresedintele Automobile Dacia.

Omul de afaceri Ion Tiriac, care importa marca Mercedes-Benz prin divizia auto a Tiriac Holdings, preciza in luna martie ca principalul handicap al Romaniei este pozitia sa geografica, respectiv distanta foarte mare fata de Europa Occidentala. El a apreciat ca nivelul costurilor creste cu 50 de euro pentru fiecare suta de kilometri care desparte fabrica de nucleul industriei auto din vestul Europei, ceea ce ar putea face prohibitiv chiar si pretul unei masini premium.

Noua fabrica se va situa la o distanta de circa 80 de kilometri fata de capitala Budapesta, iar prin aceasta investitie vor fi create 2.500 de noi locuri de munca.

Citeste si:

"Intentionam sa construim o noua fabrica in Ungaria, pentru a ne creste competitivitatea si pentru a avea acces la potentialul neexploatat al pietelor din estul Europei", a declarat Dieter Zetsche, presedintele executiv al Daimler.

Daimler vrea ca noua fabrica sa produca patru variante aditionale pentru fiecare vehicul premium. Potrivit presei specializate, acestea vor include si o varianta cabrio cu trei usi, un SUV de dimensiuni mai reduse, o varianta cabriolet si un minivan.

Noua fabrica isi va desfasura activitatea in completarea celei din localitatea Rastatt (Germania), acolo unde sunt produse in prezent automobilele din clasele A si B ale Mercedes. Mai mult, Daimler va investi alte 600 de millioane de euro in aceasta fabrica din Germania, potrivit Automotive News Europe.

Grupul Daimler a decis amplasarea fabricii in Ungaria, in ciuda informatiilor aparute pana acum in presa, care indicau Romania ca fiind cea mai probabila locatie pentru producatorul german, pe langa Polonia si Serbia.

Discutiile la nivelul conducerii Daimler, privind locatia viitoarei fabrici, au avut loc marti, iar planurile pentru noua unitate de productie prevad o capacitate minima de 100.000 de unitati pe an.

Conform revistei germane Auto Motor Und Sport and Automobilwoche, Serbia era de asemenea un potential stat candidat pentru localizarea unitatii de productie Daimler, in timp ce Romania era considerata ca fiind tara cu cele mai putine sanse.

In luna ianuarie, reprezentantii Daimler au anuntat intentia de a construi o unitate de productie de automobile in estul Europei, iar printre tarile candidate au fost mentionate Romania si Polonia.