Piata de leasing operational ar putea ajunge la 800 de milioane de euro anul acesta, in crestere cu 130% fata de anul trecut, in timp ce piata de leasing ar putea creste cu 20% fata de 2007, pana la 6 miliarde de euro.
“Valoarea pietei de leasing a fost de 4,94 miliarde euro in 2007, iar anul acesta poate ajunge la 6 miliarde euro. In 2007, totalul pietei de leasing operational s-a ridicat la aproximativ 7%, iar pentru 2008 estimam o valoare de 12-13% din totalul pietei de leasing”, ne-a declarat directorul de marketing al Hertz Lease, Lavinia Bularca.

De asemenea, Alexandra Nanes Partners Relationship Coordinator ALD Automotive considera ca “piata de leasing operational ar putea ajunge sa reprezinte pana la 12-14% din piata totala de leasing. Potentialul de crestere pe piata de leasing operational este semnificativ si pentru urmatorii ani in Romania, tara noastra urmand de fapt trend-ul tarilor vest-europene unde leasingul operational a ajuns sa reprezinte 30% din totalul de 20 de milioane de autovehicule apartinand companiilor”.

ALD Automotive estimeaza, in baza rapoartelor APIA privind vanzarile in leasing de autovehicule si autoutilitare de pana la 3.5t, ca intre 85 si 90% din autovehiculele vandute in leasing, apartin companiilor sau institutiilor. Potrivit ALD, in 2007 piata de leasing auto corporate din Romania a depasit 80.000 de autovehicule.

Arnault Leglaye, managing director Arval, este de parere ca “piata auto din Romania va continua sa creasca, dar probabil cresterea va fi mai putin spectaculoasa decat in anii trecuti. In ceea ce priveste flotele auto, estimam ca vor avea aceeasi evolutie, usor temperata, printre motive numarandu-se factori precum cresterea semnificativa a costurilor de finantare, cresterea preturilor carburantilor si introducerea taxelor de poluare in functie de emisiile de CO2. Aceste tendinte ar trebui sa impulsioneze companiile in gasirea unor solutii de eficientizare a costurilor de utilizare a flotei de autovehicule. Prin urmare, consideram ca majoritatea companiilor din Romania vor deveni mult mai receptive la solutiile de tip leasing operational cu servicii incluse sau chiar la externalizarea completa a flotelor auto”.

Principalele companii de leasing operational din Romania sunt Hertz Lease, DiRent, ALD Automotive controlata de BRD-Groupe Societe Generale, LeasePlan, Arval Romania, Sixt New Kopel, First Fleet Management, Fleet Management Services.

Flota de masini: Orientare companiilor catre modele mai mici

ALD Automotive a incheiat anul 2007 cu peste 3.000 de autovehicule in administrare. Pentru acest an, obiectivul companei este de o flota de 4.000 de autovehicule.

Pentru anul acesta, Arval estimeaza in ceea ce priveste flota gestionata o dublare a numarului de unitati, de la 1.000 de vehicule inregistrate in 2007. “Estimam ca tendinte orientarea companiilor catre modele mai mici, cu motorizari foarte economice si cu emisii de CO2 mai reduse care pot genera reduceri potentiale ale costurilor de utilizare a unei flote, fara a prejudicia insa nevoile de mobilitate ale angajatilor”, a afirmat Arnault Leglaye.

In 2007, Hertz Lease a incheiat anul cu o flota de 530 autoturisme, pentru anul acesta se asteapta la o flota totala de 1.600 autoturisme. “Pentru urmatorii ani, conform declaratiilor APIA, piata auto poate atinge un numar de 500.000 de autoturisme, insa in acest moment aceasta se afla intr-o perioada de stagnare datorita schimbarilor cu privire la taxa de prima inmatriculare, dar si datorita recesiunii generale cu care ne confruntam”, a precizat Lavinia Bularca.

Conform Hertz Lease, clientii prefera caroseria de tip “hatchback”, marcile Opel, Skoda, VW, fiind cele mai solicitate, diesel, motor 1.4, culoare Silver.

DiRent Romania gestioneaza in prezent o flota de masini de peste 400 de autovehicule, iar anul acesta si-a propus sa atinga targetul de 700 de unitati pentru flota de masini.

Potrivit directorului general al DiRent Romania, Effie Valsamaki, „scumpirea motorinei a dus la cresterea cererii pentru masinile pe benzina, tendinta care va continua in perioada urmatoare. VW, BMW, Mercedes, Opel, Ford sau Dacia sunt printre cele mai cautate marci. Cea mai mare parte a autoturismelor din flota circa 60% sunt masini de oras. Masinile de teren detin o pondere de 15% din totalul portofoliului, o pondere similara fiind detinuta de vehiculele comerciale, in vreme ce automobilele "executive" reprezinta 10% din total”.

LeasePlan Romania a livrat anul trecut 80 de masini din momentul inceperii activitatii in luna septembrie, iar pentru anul acesta compania are in plan gestionarea a 1.000 de masini, a precizat Bogdan Apahidean, managing director al LeasePlan Romania.

Cifre de afaceri – principalii jucatori

ALD Automotive estimeaza afaceri de 15-20 milioane de euro anul acesta. Investitiile companie din acest an sunt orientate in special spre dezvoltarea resurselor umane.

Hertz Lease a incheiat anul 2007 o cifra de afaceri de 1,58 milioane euro (5,3 milioane lei), estimarile pentru 2008 se ridica la 5,8 milioane euro (21 milioane lei).

Compania DiRent Romania mizeaza anul acesta pe o cifra de afaceri de peste 5 milioane de euro, din care 3 milioane de euro vor proveni din contracte in curs de derulare. Anul trecut, cifra de afaceri a companiei a fost de 2 milioane de euro.

„Intentionam sa obtinem la finele acestui an o cota de piata de 10%, de la 5% in prezent. Evolutia pozitiva va fi generata de castigarea unui numar cat mai mare de clienti, dar si de cresterea cererii de masini din partea clientilor actuali, trend ascendent care a putut fi observat inca din a doua parte a anului precedent”, a daugat Effie Valsamaki.

Anul acesta, DiRent va infiinta o divizie de revanzare a masinilor uzate, care va colabora cu dealerii pentru comercializarea autoturismelor second-hand.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri