Compania japoneza, numarul unu mondial in productia de motociclete, si-a mentinut totusi prognoza privind scaderea cu 18% a profitului anual net, reducerea profitului operational si scaderea vanzarilor de masini la nivel global.

Profitul companiei in perioada aprilie-iunie a fost de 179,6 miliarde yeni (1,7 miliarde dolari), mai mult fata de estimarea de135,4 miliarde yeni a analistilor Reuters. Profitul operational, exluzand castigurile de pe piata chineza, s-au redus cu 0,2%, la 221,3 miliarde yeni.

Honda a depasit multe dintre companiile rivale, afectate intr-o mai mare masura de incetinirea pietei auto americane, de preturile mari ale carburantilor si de scaderea increderii consumatorilor, dar a inregistrat de asemenea o scadere a cererii pe piata americana, principala sa piata de desfacere, pentru automobile mari, cu un consum ridicat.

Citeste si:

Honda a reusit sa mentina fabricile din Statele Unite la o capacitate maxima de productie, datorita modelelor de masini mici si a flexibilitatii productiei. Modelele Civic si Accord au fost preferate de cumparatori in fata autovehiculului sport utilitar Pilot si al camionetei Ridgeline.

Vanzarile din Asia si America Latina sunt in crestere, insa compania si-a revizuit in scadere cu 1,4% vanzarea anuala, la 4,08 milioane unitati.