Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), asociatia producatorilor si comerciantilor de automobile din Regatul Unit, a anuntat ca in noiembrie au fost imatriculate 100.333 de masini, cu 37% mai putin decat in aceeasi luna a anului trecut. Cel mai pronuntat declin, 45%, a fost inregistrat de vanzarile catre clientii individuali, ca urmare a scaderii puterii de cumparare a britanicilor.

Trendul descrescator al numarului de automobile noi tranzactionate in Marea Britanie a fost specific acestui an. Noiembrie este a saptea luna consecutiva in care volumul de vanzari al industriei auto scade, tendinta accentuandu-se in ultimele trei luni, o data cu agravarea crizei financiare. De la inceputul lui 2008 pana in momentul de fata au fost achizitionate 2.023.104 de vehicule, cu 10,7% mai putin decat anul precedent.

Guvernul britanic trebuie sa ajute industria auto prin relaxarea conditiilor de creditare si finantare, atat pentru a sustine consumul, cat si pentru a asigura existenta lichiditatilor pentru producatori, a declarat, pentru The Guardian, Paul Everitt, directorul executiv al SMMT. Noiembrie a fost inca o luna dificila pentru noi si cererea este in continua scadere, a adaugat acesta pentru BBC.

Marcile de lux resimt cel mai puternic efectele actualei crize. Vanzarile de automobile Lotus au scazut cu 73%, comparativ cu noiembrie 2007, de la 74 la numai 29, Aston Martin - cu 72%, de la 142 la 39, Alfa Romeo - cu 68%, de la 779 la 251, in timp ce nici un Corvette nu a fost achizitionat luna trecuta.

Citeste si:

Producatorii auto cu cel mai bun randament in noiembrie au fost Ford, ce a vandut cu 12% mai putine autoturisme, si Volvo, cu un declin de numai 6%.

Anuntul recent al guvernului britanic referitor la o viitoare reducere a taxei pe valoarea adaugata (TVA) a determinat o parte dintre cumparatori sa amane cu cateva luni cumpararea unei masini, ceea ce explica – in mica masura - declinul vanzarilor de automobile din noiembrie.

Mai mult, Banca Centrala a Angliei a redus inca o data dobanda de referinta, de aceasta data pana la nivelul de 2%, in conditiile in care anul trecut in aceeasi perioada aceasta atingea 5,75%. Totusi, consumatorii britanici nu se vor finanta neaparat mai usor, avand in vedere ca bancile si-au inasprit conditiile de acordare a creditelor pentru imprumuturile personale.

Declinul vanzarilor de automobile este o dovada clara a reducerii consumului britanicilor, este de parere Howard Archer, analist economic pentru IHS Global Insight. Problemele consumatorilor nu vor fi rezolvate numai de reducarea TVA, scaderea dobanzii de referinta sau promotiile disperate oferite de magazine, adauga acesta.