Ministrul britanic al comertului, Peter Mandelson, ar putea anunta garantii pentru creditele diviziilor financiare ale producatorilor auto, intr-o incercare de a relansa vanzarile. O alta optiune este ca din suma de 400 miliarde lire sterline alocata pentru industria bancara sa fie acordate credite ieftine.

Reprezentantii industriei auto cer de mai mult de sase luni sa se ia masuri pentru stimularea cererii, dar acum spun ca acest lucru nu va fi de ajuns, ca sa mentina fabricile operationale.

Directorii din industria auto au declarat pentru The Sunday Times ca se tem de ce este mai rau, daca nu vor primi ajutoare substantiale inainte de Craciun.

"Vom fi obligati sã facem concedieri si exista un perciol real care ameninta producatorii auto, care au acces din ce in ce mai dificil la finantare", a declarat unul dintre reprezentantii industriei auto.

Reprezentantii sindicatului GMB se tem ca problemele economice vor duce la concedierea a 25% din oamenii care lucreaza in productia de automobile.

Citeste si:

Bert Hill, reprezentant al GMB, a spus ca "acestea sunt cele mai rele vremuri cu care ne-am confruntat, mai rele decat in anii '90, decat saptamana de trei zile si decat scumpirea petrolului din anii 1970".

"Fabricile si furnizorii vor sa faca deja disponibilizari voluntare de 20-30% si nimeni nu pleaca, pentru ca nu se poate gasi nimic altceva de lucru. Avem nevoie disperata de ajutor guvernamental", a adaugat Hill.

Industria auto din Marea Britanie are o cifra de afaceri anuala de aproape 50 miliarde lire sterline, potrivit reprezentantilor Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT).

Productia auto angajeaza direct 190.000 de oameni, dar intregul sector auto, per ansamblu, luand in considerare si segmentul de productie de componente si cel de vanzare, sustine indirect 850.000 de locuri de munca, conform datelor SMMT.

Majoritatea fabricilor din Marea Britanie au avut saptamani de lucru mai scurte luna aceasta si vor fi inchise de Craciun si de Anul Nou.