O zi dupa ce GM Europa a dezvaluit un plan privind o mai mare independenta a Opel, pentru a evita concedierile si inchiderile de intreprinderi, oficialii guvernamentali au inceput consultari cu ministrul economiei Karl-Theodor zu Guttenberg, discutand cu oficialii landurilor unde se afla fabrici ale Opel.

GM Europa a anuntat ca are nevoie 3,3 miliarde euro ca sprijin de la guvernele europene si ca va prezenta luni planurile sale detaliate guvernului german, scrie NewsIn.

"Fara un examen atent, ajutorul nu este posibil", a declarat Merkel. "Intai trebuie sa stabilim daca firma are perspective pozitive si daca bancile se vor implica", a adaugat Angela Merkel.

Cancelarul german a spus ca este dispus sa ofere garantii de finantare, in functie de rezultatele evaluarii planului de relansare.

Cu mai putin de sapte luni inainte de alegeri si confruntandu-se cu cea mai grava recesiune de la Al Doilea Razboi Mondial, Merkel ar vrea, pe cat posibil, sa salveze cele 25.000 de locuri de munca de la cele patru uzine ale Opel din Germania.

Presa germana a scris ca intre 8.000 si 11.000 de locuri de munca sunt amenintate.

Joi, circa 15.000 de muncitori de la Opel s-au adunat la sediul german al companiei, cerand ca firma-mama - General Motors (GM) - sa renunte la planurile ce vizeaza inchideri de uzine in Europa.

Citeste si:

Purtand bannere pe care scria "Eliberati Opel" si "Da, putem, chiar fara GM", au cerut independenta Opel de compania-mama, la sediul aflat la vest de capitala financiara a Germaniei, Frankfurt.

Guttenberg a spus ca notiuni romatice sau nostalgice nu vor fi argumente pentru deciziile guvernului.

"Problema este sa gasim o structura de companie care sa reziste. Cu totii am fi multumiti ca Opel sa ramana pe piata", a declarat oficialul german, pentru publicatia Bild am Sonntag.

La fel ca alti producatori auto din lume, Opel, o companie de 152 de ani, cu 25.000 de salariati, candva cel mai mare producator auto din Germania, incearca sa faca fata unei scaderi drastice a cererii, in contextul in care consumatorii isi limiteaza cheltuielile, din cauza crizei financiare mondiale si a problemelor economice grave.

Firma concurenta Volkswagen a respins ideea unui ajutor guvernamental pentru Opel.

"Statul ar trebui sa stea deoparte", a declarat directorul executiv al Volkswagen, Martin Winterkorn, pentru saptamanalul Der Spiegel. Winterkorn a spus ca ar fi legitim ca statul sa acorde garantii pentru credite unei companii, dar numai in cazul in care aceasta ar fi o solutie temporara.

Bernhard Mattes, seful operatiunilor germane ale Ford, a spus, insa, ca industria auto este ingrijorata, din cauza luptei Opel pentru supravietuire. "Trebuie sa mentinem stabilitatea industriei", a declarat Mattes, pentru saptamanalul Focus.