O crestere a vanzarilor de masini din Germania in luna trecuta a contribuit, insa, la temperarea pesimismului, iar seful asociatiei industriale VDA a spus ca vanzarile de masini ar putea fi reluate in cursul acestui an.

Daca si pachetele de stimuli economici ale altor tari se vor dovedi eficace, "s-ar putea ajunge la o revigorare treptata a vanzarilor mondiale in a doua jumatate a acestui an", a declarat presedintele VDA, Matthias Wissmann, citat de NewsIn.

Stimulentele acordate de statul german pentru renuntarea la masinile vechi si inlocuirea acestora cu modele noi cu emisii mai reduse au contribuit la cresterea cu 21%, la 278.000 de vehicule, a vanzarilor de masini din februarie, comparativ cu aceeasi luna de anul trecut. Aceasta este prima crestere a vanzarilor de masini din ultima jumatate de an.

Incurajati de o prima de 2.500 de euro pentru renuntarea la masinile mai vechi de noua ani si de facilitatile fiscale care sustin modelele eficiente in ceea ce priveste combustibilul, germanii au cumparat automobile determinand un avans cu 63% al comenzilor de pe piata interna, in februarie.

In Italia, de asemenea, Fiat estimeaza ca vanzarile de masini din martie sa fie in conformitate sau chiar sa le depaseasca pe cele de anul trecut, ca urmare a stimulilor guvernamentali, a declarat, pentru Reuters, directorul executiv al Fiat Auto, Lorenzo Sistino. Seful Fiat a spus, insa, ca nu poate anticipa cat va dura efectul stimulilor.

Tot marti directorul general delegat al Renault, Patrick Pelata, a declarat, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, ca grupul auto francez se pregateste pentru o criza de doi sau trei ani, dar a adaugat ca grupul continua sa fie 'stabil' din punct de vedere financiar si sa amelioreze productivitatea uzinelor.

Producatorul auto american Chrysler, pe de alta parte, care a cerut mai multe miliarde de dolari guvernului Statelor Unite pentru a depasi criza, nu exclude posibilitatea de a se pune sub protectia legii falimentului, potrivit declaratiilor de marti ale vicepresedintelui Chrysler, Jim Press.

Sectorul auto se confrunta cu probleme grave pe plan mondial, ca urmare a scaderii drastice a cererii de masini, in contextul crizei economice globale, iar mai multe tari au luat masuri de sustinere a acestuia.