"Prima de casare pentru programul Rabla nu va ajunge la 2.500 euro, asa cum au zis unii oficiali informati gresit, deoarece programul nu ar mai avea niciun sens. Oricum, prima a fost marita in acest an la 3.800 lei, iar varsta masinilor care intra in program a scazut la 10 ani, de la 12 cat fusese in programele anterioare. Romanii sunt derutati de unii oficiali care nu vorbesc in cunostinta de cauza", a explicat Nemirschi, citat de NewsIn.

Prima etapa a programului de inlocuire a parcului auto vechi si cu grad mare de poluare a inceput la mijlocul saptamanii trecute, iar interesul oamenilor este inca destul de scazut.

"Nu am inca date exacte despre cate dosare au fost depuse. Am cerut sefului Administratiei Fondului de Mediu o statistica informala despre situatia contractarilor. Luni dimineata voi avea primele rezultate. Din cate am aflat programul merge destul de prost", a mai spus ministrul.

Saptamana trecuta, ministrul mediului afirmase ca prima de casare pentru masinile schimbate prin programul Rabla ar putea creste in vara, daca dealerii auto nu vor putea sa-si respecte angajamentele, pe fondul crizei.

"In iunie, la finalul primei etape, vom face o statistica si vom vedea daca si in ce proportie au fost indeplinite angajamentele. Daca, din cauza crizei, din cele 20.000 masini alocate primei etape a programului se vor vinde doar 5.000, luam in calcul cresterea primei de casare", a spus ministrul martea trecuta.

Guvernul Boc a aprobat inlocuirea in acest an a 60.000 de autovehicule, fata de 40.000 in 2008, iar prima de casare a crescut la 3.800 lei, echivalent in prezent cu aproximativ 885 euro, de la 3.000 lei anul trecut.

Guvernul german a introdus in acest an o prima de casare de 2.500 de euro pentru posesorii de masini mai vechi de noua ani la cumpararea unui model nou, iar comenzile germanilor pentru Dacia s-ar putea ridica pana la sfarsitul lui 2009 la 50.000 de unitati, potrivit sefului biroului ministerului IMM-urilor la Berlin, Vladimir Ciobanasu.