''Asa cum era de asteptat, livrarile au inregistrat un nivel mai scazut fata de aceeasi perioada a anului 2008, ca urmare a schimbarilor economice globale si a crizei financiare, dar, cu toate acestea, marca Volkswagen a avut performante si in Romania. Nevoia de motorizare exista in Romania, dar sectorul auto isi va reveni, cel mai probabil, in perioada 2010 - 2012 si se va stabiliza intre 350.000 si 400.000 de masini. Romania nu este o piata de 200.000 de autoturisme pe an'', a mentionat reprezentantul marcii germane in Romania, potrivit NewsIn.

In 2008, Volkswagen a livrat in Romania 23.887 de vehicule. Divizia de autoturisme a avut, anul trecut, o cota de piata de 10,86%, cu vanzari de 20.070 de unitati, iar autovehiculele utilitare livrate catre clienti au fost in numar de 3.817, cu o cota de piata de 10,69%.

''Imaginea de marca are o importanta mult mai mare in conditiile economice actuale. In prezent, nu putem estima ce cota de piata va avea Volkswagen la finele anului, dar se asteapta la o crestere a acesteia comparativ cu anul trecut'', a declarat reprezentantul companiei.

Cele mai vandute modele pe piata locala, in 2008, din categoria autoturismelor, au fost Polo GP, cu 4.327 de unitati, Golf A5, cu 4.194 de unitati, si Passat Lim. B6, cu 3.184 de unitati comercializare. Volkswagen Jetta a inregistrat 2.922 de cereri, in timp ce Touareg-ul a fost vandut in 1.262 de exemplare. Volkswagen Autovehicule Comerciale a semnalat o crestere de 2,9%, cu cele 3.817 de unitati livrate in 2008, fata de cele 3.709 unitati livrate cu un an in urma. Cel mai vandut model al gamei Volkswagen Autovehicule Comerciale a fost Crafter, cu 1.318 unitati livrate, in crestere cu 62% fata de 2007.

Oficialii companiei considera ca modelele cu cele mai mari vanzari, in 2008, pe piata din Romania, se vor mentine si in 2009. ''Anul acesta vom conta in continuare pe modelele de volum precum Polo, Golf, Jetta, dar si Passat si Tiguan, cel mai bine vandut SUV in 2008", a precizat Matei Albulescu.

In ciuda recesiunii financiare, investitiile din reteaua de distribuitori Volkswagen au depasit, in 2008, pragul de 15 milioane de euro, odata cu extinderea retelei si in orasele Focsani, Alba Iulia, Targu Jiu si Bucuresti. In prezent, reteaua de distribuitori autorizati Volkswagen cuprinde 26 de centre.

''Vor exista investitii in reteaua Volkswagen si anul acesta, dar valoarea acestora nu poate fi estimata din cauza situatiei economice actuale. Obiectivele noastre de crestere economica pe termen lung raman valabile, in ciuda conditiilor dificile. In ceea ce priveste media, suntem atenti la mixul de comunicare, crescand ponderea canalelor eficiente. In acelasi timp, ne-am creat propriul canal de comunicare, Volkswagen News, disponibil atat in varianta printata, cat si in varianta online'', a spus directorul de marca Volkswagen Autoturisme.

Totodata, acesta a precizat ca tendinta pietei determina clientii sa se astepte la discount-uri foarte mari , fara sa mai tina cont de pozitia marcii respective pe piata.

“Toata lumea crede ca se va ajunge la reduceri de pana la 80%, dar acest lucru este exclus. Toti importatorii si-au repozitonat brandurile pe piata si nu vor oferi reduceri mai mari decat in prezent. Daca o fac inseamna ca vor taia din calitate, iar imaginea de marca are o importanta mult mai mare in conditiile economice actuale”, a subliniat Albulescu.

In ceea ce priveste inovatiile in 2009, Volkswagen va lansa anul acesta noile modele Golf GTI, varianta sport a noului Golf, si noul Polo, un model prezentat la Salonul Auto de la Geneva. In plus, Volkswagen Autovehicule Comerciale vine anul acesta cu Caddy 4Motion, noua generatie de Transporter si, pe final de an, cu noul Pick-up.