Romanii au cumparat circa 45.000 de masini noi in primele patru luni ale anului, cu 50,8% mai putin decat in perioada ianuarie-aprilie 2008, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
De asemenea, vanzarile de automobile noi produse pe piata locala au scazut cu 56,1%, de la 28.197 de unitati in primele patru luni ale lui 2008, la 12.365 de unitati in ianuarie-aprilie 2009.

Scaderea vanzarilor de automobile produse in strainate a fost mai mica cea inregistrata de comercializarea masinilor produse in Romania. Astfel, in primele patru luni ale anului s-au vandut 32.193 de autovehicule produse in strainate, fata de peste 62.000 de unitati in perioada similara din 2008.

Per total, in primele patru luni ale lui 2009 s-au vandut aproape 50.000 de autorisme, vehicule comerciae si autobuze, cu aproximativ 55% mai putin decat anul trecut.

In luna aprilie, piata auto totala romaneasca a fost de 16.458 unitati, in scadere cu 42,4% fata de luna similara a anului trecut. De asemenea, s-au vandut 4.595 automobile noi produse in Romania, in scadere cu 33,1% comparativ cu perioada similara a anului trecut. Producatorii straini de automobile au vandut 10.289 unitati in aprilie 2009, in scadere cu 36,8% fata cu aprilie 2008.

Dacia a comercializat cele mai multe automobile in aprilie 2009 - 4.595 unitati -, urmata de Renault - 1.189 unitati -, Ford - 1.040 unitati -, si Hyundai - 1028 unitati.

In primele patru luni, Dacia a vandut, per total, 12.365 unitati, urmata de Hyundai (4.231 unitati comercializate), Volkswagen (3.616 unitati comercializate), Renault (3.314 unitati comercializate), Skoda (3.113 unitati comercializate) si Ford (2.553 unitati comercializate).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri