In Germania, principalii beneficiari ai cresterii sunt constructorii straini, precum Renault/Dacia (crestere de 117% fata de anul precedent), Fiat (102%) si Hyundai (146%), informeaza KBA.

Inmatricularile noi s-au ridicat la circa 385.000 unitati, conform unui comunicat emis de federatia automobilistica VDA si Biroul federal de transporturi KBA. Luna mai a reprezentat a patra luna consecutiva de crestere pentru principala piata auto europeana. Din luna ianuarie, vanzarile de automobile au crescut cu 23% comparativ cu perioada similara din 2009, anunta NewsIn.

Piata auto germana si-a revenit de la instituirea primei de casare de 2.500 euro oferita odata cu achizitionarea unui automobil nou si renuntarea la un model vechi. Aceasta masura, continuta intr-un vast plan de relansare a economiei, putand duce la majorarea vanzarilor de automobile la un nivel peste cel de trei milioane de vehicule atins in 2008.

In Franta, piata a cunoscut de asemenea o crestere in luna mai, de circa 12%, insa in Europa de sud situatia este diferita, Italia fiind afectata de o scadere de 8,6% in timp ce sectorul auto din Spania a suferit o scadere de 38,7%.

In principal, modelele de dimensiuni mici au dominat piata, acestea cunoscand o crestere de 93% a vanzarilor. Modele scumpe, precum cele produse de BMW, Daimler sau Audi au inregistrat scaderi ale vanzarilor.

Unele consecinte ale masurii nu au fost anticipate de guvern. Astfel, consumatorii germani nu renunta la masinile lor mai vechi de noua ani pentru un Mercedes, BMW sau Audi noi, care raman scumpe chiar si cu bonusul de 2.500 de euro, si se orienteaza catre Loganul de 7.500 de euro, pentru care reducerea este de 33% din pretul de lista al masinii.