Studiul are pentru prima data pe locul intai marca Daihatsu cu 843 de puncte din 1.000. Marca a punctat bine la service si costuri de intretinere.

“Consumul redus de carburant si costurile de intretinere sunt printre cele mai importante criterii la achizitia unei masini noi. Marile brand-uri nu inteleg dorintele clientilor, de aceea le depasesc asteptarile”, a spus Martin Volk, manager de cercetare al J.D. Power and Associates.

Intre primele cinci marci in top sunt Alfa Romeo si Mercedes cu cate 835 de puncte, BMW cu 834 de puncte, Audi si Toyota cu cate 831 de puncte.

Pe locurile 7, 8 si 9 sunt marcile Mazda, Mini, Skoda cu cate 830 de puncte.

Pozitia 10 este ocupata de Honda cu 829 de puncte, urmata de Volvo cu 819 puncte, Mitsubishi cu 816 puncte si Dacia, VW cu cate 810 puncte.

Pe ultimele trei locuri in topul satisfactiei s-au clasat marcile Fiat – 778 puncte, Chevrolet – 775 puncte si Smart – 772 puncte.

Potrivit studiului 74% dintre cei chestionati vor cumpara in viitor acelasi model.

Studiul din 2009 privind satisfactia posesorilor de masini noi in Germania a fost realizat pe 16.200 de persoane, care aveau o masina de 1-2 ani vechime.

In clasament au fost prezente 27 de marci si 113 modele de masini. In ordinea preferintelor 32% au votat pentru performanta, design, comfort, 26% au votat pentru calitate, 22% au vizat costurile de intretinere, consumul de carburant, asigurari, in timp ce 20% au tinut cont de serviciile oferite de dealer.

Satisfactia posesorilor de masini noi in Germania
Loc Marca puncte
1 Daihatsu 843
2 Alfa Romeo 835
3 Mercedes-Benz 835
4 BMW 834
5 Audi 831
6 Toyota 831
7 Mazda 830
8 Mini 830
9 Skoda 830
10 Honda 829
11 Volvo 819
12 Mitsubishi 816
13 Dacia 810
14 VW 810
Sursa: J.D. Power