"Am decis ca vom continua discutiile in privinta viitorului Opel cu Magna si RHJ", a declarat John Smith, negociatorul sef in cadrul tranzactiei. Acesta a infirmat rapoartele privind carora BAIC, cel de-al treilea potential cumparator al Opel, a inaintat luni o oferta.

Smith sustine, de asemenea, ca discutiile cu guvernul german, care trebuie sa ofere garantiile financiare necesare tranzactiei, se afla pe o traiectorie buna.

Oficialii de la Berlin si-au exprimat clar preferinta pentru oferta inaintata de Magna, impreuna cu partenerul sau, banca ruseasca Sberbank, care semnase in mai o scrisoare de intentie cu GM, fara a finaliza, insa, tranzactia.

GM, gigantul auto american care a inaintat in iunie cerere pentru intrarea in faliment, a primit trei oferte pentru cumpararea Opel, din partea unui consortiu format din Magna International si banca ruseasca Sberbank, compania cu capital privat RHJ International si din partea Beijing Automotive (BAIC), din China si a anuntat miercuri ca trebuie sa ajunga la un acord cu Germania asupra investitorului.

Guvernul german si landurile unde Opel are fabrici vor ca grupul sa fie cumparat de Magna, in timp ce GM prefera indeosebi oferta RHJ, un investitor al carui sediu central se afla in Belgia.

GM detine 35% din actiunile Opel, in timp ce guvernului german i se cere sa ofere garantii pentru un imprumut de pana la 4,5 miliarde euro.
In cazul in care partile nu ajung la un consens, finalul tranzactiei il va decide Trustul Opel, care raspunde de companie de la intrarea GM in faliment. Trustul detine 65% din actiunile Opel si trebuie sa aprobe orice investitor.

Pana la finalizarea unui acord, Opel este gestionat de o societate fiduciara finantata prin credite publice.