Update: Reprezentantii Ford au precizat ca fabrica de autohevicule de la Craiova va avea 7.000 de angajati atunci cand va functiona la capacitate maxima. In prezent, circa 4.000 de oameni lucreaza in cadrul unitatii locale de productie a constructorului american de masini.

De asemenea, in 2009 vor fi produse 1.000 - 2.000 de autohevicule la Craiova, urmand ca din primul trimestru al anului viitor, Transit Connect sa se realizeze integral in Romania.


John Fleming, presedintele Ford Europa, a declarat ca primul lot de autohevicule produs la Craiova va fi destinat dealerilor din tara, insa, pe termen mediu, masinile vor fi exportate in statele din Europa Centrala si de Est.

El a adaugat ca, in viitorul apropiat, fabrica de la Craiova va produce o masina de clasa mica. „Nu va fi vorba de Ford Fiesta sau de Ford Ka”, a spus Fleming.

Autovehiculele Transit Connect sunt aduse la Craiova de la o fabrica Ford din Turcia, sub forma de colectii CKD, fiind asamblate pe piata locala.

Fleming a mai spus ca investitiile in fabrica de la Craiova vor continua, suma alocata urmand sa fie 675 de milioane de euro.

"Astazi se marcheaza o noua etapa in istoria fabricii de la Craiova. Acest eveniment demonstreaza clar ca avem intentia sa ne tinem promisunile pe care nu le-am luat. Aceasta unitate este comparabila cu orice alta unitate de farbicatie din lume", a adaugat el.

Ford Motor Company a preluat in martie 2008 uzina Automobile Craiova.

La inceputul anului 2009, Ford a spus ca intentioneaza sa investeasca in modernizarea uzinei de la Craiova, pentru a ajunge la o productie anuala de 300.000 de autovehicule si de 300.000 de motoare cu incepere din 2011.

Banca Europeana de Investitii (BEI) a aprobat in mai 2009 un imprumut de 400 milioane euro pentru Ford Romania, din totalul de 750 milioane euro acordat companiilor auto europene, ca sa realizeze masini mai eficiente energetic si care emit mai putine noxe.

Ford Motor Company detine 97% la Automobile Craiova (AUCS), dupa ce in august si-a majorat participatia, in urma ofertei publice de preluare in care a reusit sa cumpere 0,33% din capitalul constructorului de automobile, pentru care a platit 1,11 milioane lei. Oferta a fost intermediata de casa de brokeraj EFG Eurobank Securities.