Uzina Opel din Bochum, Germania, si cea din Antwerp, Belgia, ar putea fi inchise in cadrul acestui plan, au precizat sursele. Fabrica din Eisenach, Germania, ar putea sa fie, de asemenea, inchisa, in cazul in care nu va putea fi vanduta, informeaza NewsIn.

Una dintre surse a precizat, totusi, ca planul de a inchide trei fabrici din Europa si de a face disponibilizari masive in cadrul principalei uzine Opel, din Ruesselsheim, reprezinta unul dintre cele mai drastice scenarii, nefiind luata nicio decizie finala in acest sens.

Consiliul GM urmeaza sa discute viitorul operatiunilor europene in cadrul unei reuniuni ce va avea loc la Detroit.

General Motors ia in considerare mai multe variante, precum vanzarea Opel catre furnizorul canadian de piese auto Magna International Inc. sau catre holdingul belgian RHJ International, pastrarea diviziei si restructurarea pe cont propriu sau lichidarea Opel. Persoanele apropiate discutiilor sustin ca lichidarea este deznodamantul cel mai putin probabil.

Germania a oferit deja constructorului european un credit de 1,5 miliarde euro si a anuntat ca este dispusa sa ii acorde alte miliarde de euro, in cazul in care GM va vinde divizia Opel furnizorului canadian de piese auto Magna, aflata in parteneriat cu banca rusa Sberbank si cu constructorul auto GAZ.

Consortiul nu a trezit, insa, pana acum un interes deosebit din partea General Motors, care se teme de concurenta ruseasca.

In Germania, Opel are circa 25.000 salariati, reprezentand jumatate din efectivele totale ale constructorului in Europa. Opel mai are, insa, fabrici importante si in Spania, Polonia si Marea Britanie.