Grupul francez PSA a ajuns la un acord pentru preluarea Opel si Vauxhall de la General Motors, prin care va crea al doilea mare producator auto european, in timp ce producatorul auto american va iesi de pe piata europeana, au declarat persoane apropiate situatiei, transmite Bloomberg.

Acordul ar urma sa fie anuntat luni, potrivit News.ro. Cei doi producatori auto au ajuns la un acord cadru si au trimis o invitatie pentru o conferinta de presa comuna programata luni, la Paris. Discutiile legate de detalii continua, dar board-ul PSA a semnat acordul vineri, au spus sursele. Purtatorii de cuvant al PSA si Opel au refuzat sa comenteze.

Un subiect important al negocierilor a fost cum poate PSA sa obtina economii de circa 2 miliarde de euro prin acest acord, a spus una dintre persoane. Acestea ar putea proveni din reducerea capacitatii de productie dar si din achizitiile comune, folosirea mai multor componente comune si reducerea cheltuielilor inutile.

PSA si GM mai discuta capacitatea producatorului auto francez de a vinde vehicule Opel la nivel mondial si dreptul companiei americane de a aduce modele Chevrolet in Europa, au spus doua dintre persoane. Directorul general al PSA, Carlos Tavares, vrea sa relanseze brandurile neprofitabile Opel si Vauxhall cu o restructruare similara cu cea care a avut loc in ultimii trei ani la producatorul marcilor Peugeot si Citroen.

Opel, cu sediul langa Frankfurt, ar putea servi drept un motor de crestere dincolo de regiunea sa de provenienta, rol care a fost limitat sub proprietatea GM, a spus Tavares saptamana trecuta. Volumul vanzarilor este de o importanta majora pe segmentul automobilelor de serie din Europa, in mare parte saturat. Adaugarea unei productii anuale de 1,2 milione de vehicule poate ajuta PSA sa imparta costuruile de dezvoltare a unor noi automobile si motoare pe un numar mai mare de vehicule.

Citeste si:
Cele mai importante evenimente ale momentului
Actual: cele mai importante...

Un alt subiect al discutiilor a fost cum vor administra GM si PSA planul de pensii pentru pensionarii de la Opel, au spus sursele. Programul are un deficit de finantare de circa 9 miliarde de dolari, conform datelor Bloomberg. Alte intrebari complexe sunt costurile licentelor pentru tehnologia folosita de Opel si planurile de reducere a productiei.

Pentru a obtine sprijin in vederea preluarii, directorii PSA s-au intalnit cu lideri sindicali si politicieni pentru a-i asigura ca angajatii Opel si fabricile vor fi protejate. Autoritatile din Franta si Germania au subliniat importanta mentinerii locurilor de munca si a fabricilor din ambele tari si au cerut PSA sa transforme cresterea viitoare in securitatea pe termen lung a locurilor de munca.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Nu e o surpriza! Noul Opel Corsa electric va purta numele eCorsa!