Vanzarile de autovehicule, autobuze si camioane din China au crescut la 13,6 milioane, dupa cel mai mare avans din ultimii 10 ani, potrivit datelor Asociatiei Chineze a Producatorilor Auto. In schimb, in SUA, vanzarile auto s-au redus cu 21%, la 10,4 milioane, cel mai scazut nivel din 1982, potrivit statisticilor Autodata Corp, relateaza agentia NewsIn.

Vanzarile de masini din China au sporit constant din 1999, pe masura pe cresterea economiei de peste 9% pe an a ajutat producatorii auto, inclusiv General Motors si Volkswagen, sa compenseze scaderea cererii din SUA si Europa. Piata chineza va ramane probabil cea mai mare, chiar daca vanzarile vor incetini in acest an, odata cu majorarea taxelor, sustine Booz & Co.

"China a devenit principala scena de dezvoltare pentru industria auto mondiala a secolului 21", a spus consultantul Booz & Co, Bill Russo.

Vanzarile de masini, camioane si autobuze din decembrie au crescut cu 92%, la 1,4 milioane, in timp ce pe intregul an 2009, vanzarile de autoturisme au sporit cu 53%, la 10,3 milioane.

"Rata de crestere incredibila de anul trecut nu se va mai repeta in 2010. Constructorii auto vor avea numeroase provocari in China in acest an, odata cu incetinirea cererii si cresterea competitiei", estimeaza analistul Pingan Securities, Yu Bing.

Exporturile din China au crescut cu 17,7% in decembrie, ceea ce arata faptul ca statul chinez a devenit cel mai mare exportator al lumii, detronand Germania.

Totalul exporturilor din China in 2009 a fost de 1.200 miliarde dolari, cu 16% mai putin decat in anul precedent. Asta inseamna ca anul trecut a adus dificultati statului chinez, cererile de produse la export coborand ca urmare a crizei economice globale.

Optimism Made in China: Economia ar putea creste cu 9,5% in 2010

Optimism Made in China: Economia ar putea creste cu 9,5% in 2010