Livrarile marcii Skoda au crescut in 2009 cu 1,4%.

„Nivelul vanzarilor a crescut datorita pietei din China, precum si datorita pietelor din Vestul Europei, unde vanzarile au fost stimulate de programul Rabla. Anul 2010 va fi astfel un examen dur pentru marca noastra. Ne punem insa mari sperante in modelele nou lansate si cele ce urmeaza sa fie lansate anul acesta, precum si pe pietele in curs de dezvoltare”, a spus Reinhard Fleger, director Skoda Auto pentru Distributie si Marketing.

In China, Skoda Auto a livrat in acest an 122.556 unitat, cu 107% mai mult decat in anul 2008.

Cea mai puternica piata vest-europeana a fost in continuare Germania, cu 190.717 unitati noi inmatriculate (+ 57,3%). Marca Skoda a reusit sa-si mareasca cota de piata de la aproximativ 3,9% in 2008 la cca. 5% in 2009. Piata germana de automobile a crescut in anul 2009 cu 3,2%.

Printre pietele cu cel mai mare succes in 2009 s-a numarat si Finlanda. Cota de piata a marcii a crescut in aceasta tara la 6,8 %, cel mai inalt nivel de cota de piata atins de catre compania ceha in toata Europa de Vest.

Comparativ cu anul trecut, cifrele de vanzari au crescut si in Franta (+4,3%), Austria (+4,8 %), Elvetia (+3,0%) sau Polonia (+12,7%). Europa de Est, in concordanta cu piata totala, a cunoscut o scadere in vanzari.

Cel mai iubit model Skoda in anul 2009 a fost Octavia (273.590 unitati; asta inseamna cu 2,4 % mai mult fata de anul precedent), al doilea model de succes fiind Skoda Fabia (264.173 unitati; + 7,1%). Cel mai mult insa au crescut vanzarile in cazul modelului Superb (44.548 unitati; + 73,7%).

Noile modele Skoda au primit cateva comenzi in 2009, Skoda Yeti (11.018 unitati) - disponibil spre vanzare de la mijlocul lunii iulie - si Skoda Superb Combi (735 unitati) - disponibil din luna decembrie numai pentru anumite piete. Compania a mai vandut 47.152 unitati din modelul Roomster si 43.745 unitati Octavia Tour.