Cifra de afaceri a grupului a scazut in 2009 cu 10,8%, desi in ultimul trimestru a crescut cu 25%.

Rezultatele grupului s-au imbunatatit in cel de-al doilea semestru din 2009, inregistrand pierderi de doar 356 milioane de euro, din totalul de 3,07 mld. euro pe intreg anul. Rezultatele companiilor asociate au reprezentat jumatate din suma totala, 1,56 miliarde euro.

Cota de piata la nivel global (VP+VU) a fost in usoara crestere (0,1 puncte), imbunatatindu-se pe semestrul doi (0,2 puncte la nivel mondial si 1,4 puncte in Europa).

Marja operationala a Grupului a fost de -396 milioane euro, reprezentand -1,2% din cifra de afaceri (+224 milioane euro pe semestrul doi, adica +1,3% din cifra de afaceri).

S-a atins un free cash flow pozitiv de 2,09 miliarde euro, care a dus la o scadere a datoriei financiare nete pentru Automobile de 2,02 miliarde euro, pentru a atinge 5,9 miliarde euro.

Rezerva de lichiditati pentru Automobile se ridica la 9,5 miliarde euro, din care 4,07 miliarde euro in acorduri de credite neaccesate si 5,5 miliarde euro disponibile imediat.

„Am anticipat criza inca din iulie 2008. In 2009 Renault a facut fata dificultatilor, dupa cum se poate vedea din free cash flow-ul pozitiv. In 2010, contextul va fi in continuare dificil cu o piata europeana de -10%. Incepand cu 2011 vrem sa comercializam pe scara larga vehicule cu emisie zero, sa largim gama Entry, sa ne intarim prezenta in tarile emergente, sa acceleram si sa extindem procesul de folosire optima a sinergiilor cu Nissan”, a declarat Carlos Ghosn, presedinte-director general Renault.

In 2010, Renault se asteapta ca circumstantele sa ramana dificile, cu o piata europeana care ar putea scadea cu 10% fata de piata totala din 2009. In acest context, compania si-a fixat ca obiectiv, la fel ca in 2009, sa genereze un Free Cash Flow pozitiv si sa continue astfel sa-si reduca datoria.