Romania a devenit o tara de interes pentru constructorii de masini, existand suficienta forta de munca specializata, iar pe langa cei doi producatori auto - Dacia si Ford - o alta marca auto doreste sa isi deschida o uzina aici.
Intrebat despre ce constructor auto ar putea veni in Romania, Silvian Ionescu, comisarul general al Garzii Nationale de Mediu, a spus: “Tata este un mare competitor pe piata producatorilor de automobile si nu cred ca Tata a renuntat la piata romaneasca. Nu va pot confirma, insa, dupa cum stiti, in cursul anului trecut si-a manifestat interesul si Tata. Exista destula forta de munca specializata in Romania care sa faca fata unei a treia marci produse in tara”.

De asemenea, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), Constantin Stroe, a precizat fara sa dea nume ca exista in prezent un producator de masini care vrea sa vina in Romania.

“Exista semnale ca un al treilea constructor auto este interesat de Romania, ceea ce ar reprezenta un potential de dezvoltare pentru componentisti”, a spus Stroe.

Anul trecut, Daimler a preferat Ungaria in locul Romaniei ca destinatie pentru o noua fabrica, unde va construi noile generatii ale claselor A si B de la Mercedes-Benz. Am pierdut astfel o investitie de 800 de milioane de euro si 2.500 locuri de munca.

Tata Motors este unul din constructorii de masini care si-a aratat interesul pentru Daewoo Automobile Romania, in 2007-2008.


In Romania, producatorul indian de automobile Tata Motors este prezent prin compania Isotlar Motors care este importatorul direct al marcii pe plan local, distribuind vehicule si piese de schimb.

Marca auto are o retea de 8 dealeri in tara. Modelele Tata disponibile pe piata romaneasca sunt SUV-ul Safari Dicor la un pret de 18.300 euro cu TVA si camioneta 4X4 Telcoline cu motorizare Euro4, 2,2 litri diesel 140 CP, la un pret de 9.900 euro cu TVA pentru 4x2 si 10.900 euro cu TVA pentru 4x4.

Colaborarea dintre Compania Tata Motors si Isotlar Group a inceput in 1997 prin inceperea activitatii in Turcia, oferind servicii de vanzari, service si piese de schimb pentru autoutilitare 4x2 si 4x4, iar in anul 2005 au fost introduse pe piata din Turcia si autoturismele. Principalele produse care au fost introduse pe piata turceasca sunt: Indica(hb), Indigo (nb), Marina(sw) si autoutilitarele Telcoline cu tractiune 4x2 si 4x4.

Compania Tata Motors este pe locul 4 in lume ca productie de camioane si pe locul doi ca productie de autobuze. Compania Tata Motors a fost fondata in anul 1945 avand angajate 23.000 de persoane. In anul 2005 compania Tata Motors a fuzionat cu Grupul Fiat pentru a manufactura atat automobile Fiat, cat si Tata, de asemenea, preluand distributia de automobile Fiat in India.

In anul 2008, compania Tata Motors a achizitionat Jaguar si Land Rover, avand un foarte mare impact asupra pietei auto si, de asemenea, mai detine, din anul 2005, 21% din Hispano Carrocera, aceasta fiind o mare companie ce manufactureaza autobuze din Spania.

Compania Tata detine si totalitatea actiunilor companiei Daewoo automobile comerciale, aceasta fiind numarul 2 ca productie de camioane in Korea. De asemenea, in anul 2006, a fost fondata o intreprindere comuna cu firma Marcopolo, firma ce are origine braziliana.

Tata Motors a produs un foarte mare impact pe piata auto in luna ianuarie 2008, cand a prezentat cel mai ieftin autoturism: Tata Nano, iar in momentul de fata vor sa lanseze in productie un vehicul electric, ce va fi produs in comun cu firma norvegiana Miljo Grenland, acest lucru urmand a fi pus in practica prin achizitionarea pachetului majoritar al actiunilor companiei Miljo Grenland de catre Tata Motors.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri