Ferrari 599 GTO este produs din nou dupa 26 de ani, in 1984 fiind produse 277 de unitati sub denumirea de 288 GTO.

Romaniei i-au fost alocate doua masini care au fost deja achizitionate, la un pret de peste 320.000 de euro. La Ferrari store din Bucuresti exista si variante teleghidate ale Ferrari GTO, la preturi cuprinse intre 189 si 998 lei.

Anul in care publicul a facut pentru prima data cunostinta cu eticheta „GTO” (Gran Turismo Omologato) a fost anul 1962. Intre 1962 si 1964, Ferrari a produs 36 de bucati din modelul 250 GTO, considerat de presa de specialitate unul dintre cele mai frumoase Ferrari din toate timpurile.

Cei 12 cilindri in V ai motorului de 6 litri dezvolta un cuplu maxim de 620 Nm si o putere maxima de 670 CP, practic cu 50 de cai-putere mai mult decat modelul GTB.

Doar 3,35 secunde sunt necesare pentru a atinge viteza de 100 km/h, cu 0,3 secunde mai putin decat in cazul versiunii GTB. Viteza maxima este de 335km/h.

Motorul este cuplat cu o cutie de viteze in sase trepte care poate schimba treptele de viteza in doar 60 de milisecunde. Puterea maxima se atinge la 8.250 rpm.

Prin utilizarea de aluminiu si sticla speciala, de grosimi mai reduse, dar si a discurilor de frana ceramice si a unor sisteme usoare de transmisie si de evacuare, s-a reusit si diminuarea greutatii masinii, la 1.495 kg. Raportul putere-greutate este de 470 CP/tona.

Pe circuitul de la Fiorano, 599 GTO a reusit sa acopere un tur intr-un minut si 24 de secunde, fiind cu o secunda mai rapid decat Ferrari Enzo.

Pentru ca masina sa ramana manevrabila la viteze mari, au fost folosite tehnologii specifice Formulei 1. Spoilerul frontal incorporeaza o aripa mai joasa si separata, iar aerul fierbinte care pleaca de la roti este dirijat catre caroserie prin intermediul unui disc pozitionat in exteriorul discurilor de frana, pentru a reduce frecarea cu aerul exterior. In plus, aerodinamica este astfel gandita incat masina genereaza o forta de apasare de 144kg la 195km/h.

Sasiul a fost adaptat pentru a imbina sistemele electronice de asistenta a soferului si caroseria, gandita din start cu performante extreme in minte. Rezultatul este o absenta completa a subvirarii si un sasiu care comunica in permanenta cu soferul.

La interior regasim padele alungite din fibra de carbon pentru schimbat vitezele, precum si un mod CT-Off, care dezactiveaza controlul tractiunii si inlocuieste modul 'Ice' de la Ferrari 599 standard. Soferul are la indemana si sistemul Virtual Race Engineer, care monitorizeaza starea masinii si ofera feedback asupra performantelor vehicolului.

Forza Rossa a devenit unic importator Ferrari in Romania din anul 2008. Compania opereaza ca unic importator nu numai pe piata romaneasca, ci si pe pietele din Bulgaria si Republica Moldova.

Cu o medie de peste douazeci de autoturisme vandute pe an, la nivelul anilor 2008-2009, Forza Rossa este liderul segmentului atoturismelor sportive de lux din Romania.