11 imagini
Chevrolet Corvette, celebrul supercar american, intră pe piața din România. Automobile Bavaria, dealer al mărcilor BMW, Rolls-Royce și Ineos, devine furnizor oficial și pentru cele mai rapide modele de peste Ocean, iar o versiune cu peste 1.000 de cai putere ar putea fi disponibilă de anul viitor.
Cât costă Chevrolet Corvette C8
Cea de-a opta generație a modelului Corvette a fost lansată în vara anului 2019 și, acum, este disponibilă și la noi. Pentru început, vor fi disponibile versiunile Stingray, dar și cea cu putere mai mare denumită Z06. Fiecare Corvette C8 poate fi comandat cu caroserie decapotabilă sau cu acoperiș de tip T-Top (cu panouri de plafon care pot fi scoase).
Prețul versiunii de bază Stingray este de 92.000 euro fără TVA, în timp ce Z06 are un preț de listă de 162.000 de euro fără TVA. Acesta din urmă poate fi comandat și cu un pachet optic suplimentar denumit „Track Pack” ce propune un eleron mai mare, un splitter pentru bara față, dar și un difuzor mai generos în spate. Prețul pentru pachetul agresiv este de aproximativ 12.000 de euro.
Trebuie spus, însă, că prețurile pot urca ușor cu doar câteva opționale. De asemenea, există diferențe de preț între versiunea Coupe și cea Convertible, care începe de la 96.000 euro fără TVA. În mod similar, ZR1 Convertible este și el mai scump, cu un preț fără TVA de 167.000 de euro.
Ce performanțe are bolidul făcut în Michigan
Corvette Stingray este echipat cu un agregat LT2 V8 de 6,2 litri care trimite 495 de cai putere și 613 Nm către roțile din spate. Acesta motor crossplane OHV permite o accelerație de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde, în timp ce viteza maximă este de 296 km/h. Greutatea modelului Convertible este de 1.700 kilograme.
În schimb, Corvette Z06 ascunde alt motor sub capota din spatele scaunelor. Este vorba tot de un V8, dar unul de 5,5 litri care oferă 670 cai putere și 623 Nm. Asta înseamnă un sprint de la 0 la 100 km/h în doar 2,9 secunde, în timp ce viteza de maximă este aceeași:. 296 km/h. Greutatea, însă, este mai mică - doar 1.561 kilograme. Dacă vorbim de versiunea Coupe, aceasta are o viteză de top de 315 km/h, cu 3 km/h mai rapidă decât Stingray Coupe.
La finele lunii mai, Automobile Bavaria va introduce în gama Corvette și E-Ray, primul Corvette hibridizat din istorie. Lansat în ianuarie 2023, acesta va fi disponibil la comandă în curând. În plus, de anul viitor, importatorul speră că și Corvette ZR1, lansat anul trecut, va primi omologarea europeană pentru a putea fi comercializat și în România.
Corvette ZR1 este cel mai rapid și puternic Corvette din toate timpurile, luptându-se de la egal la egal cu Ferrari sau Lamborghini. Deși motorul este, la bază, același V8 de 5,5 litri ca și în cazul lui Z06, cifrele lui ZR1 sunt amețitoare: 1.064 cai putere, 1.126 Nm, o viteză maximă de 346 km/h și un pachet aerodinamic care, la peste 250 km/h, generează peste 540 de kilograme de apăsare.
Care este istoria mărcii Corvette
Cunoscută sub titulatura de „Mașina sport a Americii”, Chevrolet Corvette a fost lansat în 1953. Inițial, modelul era disponibil doar cu caroserie deschisă și exclusiv cu un motor anemic cu șase cilindri în linie. În scurt timp, Chevrolet a luat decizia de a oferi și un motor V8, iar vânzările au crescut treptat, obligând General Motors să investească într-o linie de producție serioasă care să lase în urmă artizanatul de la începuturi.
În 1962, din creionul lui Bill Mitchell a ieșit a doua generație, Corvette C2, inspirată de o mașină de curse (Corvette Sting Ray Racer) din 1959 ce fusese creată de un tânăr inginer și proiectant pe nume Pete Brock. Acesta avea să ajungă în tabăra Ford / Shelby și a proiectat, în 1964, Shelby Cobra Daytona Coupe - prima mașină americană ce a obținut titlul mondial la anduranță.
Generația C2, inovatoare prin design-ul său care a introdus geamul „split-window” (produs doar între 1963 și 1965), dar și farurile escamotabile, generația secundă a stat puțin timp în producție. În 1968, pe baza conceptului Manta Ray, a fost prezentată generația C3, cea mai longevivă, care a supraviețuit aniilor '70 și a fost înlocuită de C4 abia în prima parte a aniilor '80.
A urmat, apoi, C5, ultimul model cu faruri escamotabile și primul care începea să ofere performanțe apropiate cu ceea ce propuneau modelele europene comparabile. Cu toate acestea, abia după trecerea la C6 Corvette a devenit cu adevărat un „GT” veritabil, iar modelul C7 care l-a urmat a fost ultimul cu motorul amplasat în față, această platformă atingându-și maximul din punctul de vedere al performanțelor.
De-a lungul aniilor, multiple vedete au deținut mașini Corvette, printre care menționăm pe Sylvester Stallone (care și-a luat nu demult un Corvette C8), dar și pe Bruce Springsteen sau pe Paul McCartney. De asemenea, Elvis Presley a condus, într-un film, Corvette-ul Sting Ray Racer care supraviețuiește și astăzi.


