SUV-ul Hyundai ix35 a fost creat de echipa de designeri de la Centrul European din Russelsheim, Germania, avand trasaturile conceptului „ix-onic”, prezentat in mai 2009 la Geneva, definit ca fiind un “nomad urban, un vehicul contrastant pentru o lume a contrastelor”.
Creat in Europa, SUV-ul are influente culturale din majoritatea oraselor importante, Berlin, Paris si Londra. Modelul este robust si compact pentru viata in oras, dar elegant si agil pentru calatorii in afara orasului. ix35 reprezinta primul model al marcii proiectat si dezvoltat in Europa.

Hyundai Auto Romania, importatorul marcii pe plan local, a organizat cu ocazia lansarii SUV-ului ix35 un test drive in Transilvania pe traseul Bucuresti - Brasov - Sighisoara - Saschiz - Danes - Biertan si retur, aproximativ 700 km.

Hyundai ix35 este un model nou 100%, nu are nimic in comun cu vechiul Tucson, caruia ii ia locul in gama.

Modelele de test ix35 au fost disponibile cu tractiune integrala si motorizarile de varf, 2 litri diesel 184 CP cu transmisie automata in 6 trepte (de la 23.681 euro cu TVA) si 2 litri benzina 163 CP cu cutie de viteze manuala cu 5 rapoarte (de la 21.300 euro cu TVA).

ix35 cu motorizarea diesel de 184 CP si cutia automata este foarte agil, masina raspunde rapid la orice solicitare din partea soferului. La o apasare mai brusca a pedalei de acceleratie cutia automata schimba imediat intr-o treapta inferioara.

Condus in mod manual ix35 iti permite sa intri in curbe si cu viteze de peste 100 km/h fara sa iti dea vreo clipa senzatia de nesiguranta. Masina se comporta excelent, este foarte stabila.

Un inconvenient poate fi pentru pasionatii de off-road garda la sol mica, in jur de 18 cm. Pe un drum forestier, ix35 a atins de cateva ori sleaurile de pamant facute de masini mult mai mari.

Sistemul de tractiune integrala ofera capacitati optime de deplasare pe teren accidentat prin detectarea diferitelor tipuri de carosabil. Modul Lock este proiectat pentru a asigura un control optim pe teren accidentat.

SUV-ul este foarte confortabil, suspensia spate este multi-brat optimizand absortia energiei de impact.

La interior, materialele sunt la un nivel mediu. Bordul are multe imbinari, care par destul de bine realizate, insa in timp este posibil sa apara mici zgomote.

Scaunele sunt moi, pozitia la volan este cam inalta, mi-as fi dorit sa imi pot cobori scaunul mai jos.

In ansamblu, noul ix35 aduce o imagine buna marcii Hyundai care are sanse mari sa fure din clientii marcilor germane. Masina arata foarte bine atat la exterior cat si la interior, iar motorizarea diesel de 184 CP este alegerea perfecta.

Motorul pe benzina de 163 CP nu a fost la fel de placut precum cel diesel, fiind un pic cam lenes.

Nivelul de zgomot este minim, ix35 este bine izolat, chiar si la viteze mari nu observi diferente.

Impresionant este pachetul de dotari in standard care pare cel mai bogat in clasa sa. Printre dotarile standard ale noului ix35 se numara sisteme precum ABS, ESP, asistenta la urcarea (HAC) si coborarea pantelor (DBC), aer conditionat manual, airbag sofer si pasager, airbag-uri laterale si cortina, senzor de blocare a usilor in mers, computer de bord, linie audio premium cu radio, CD, MP3, RDS, ceas, 4 boxe, 2 twetere, usb si aux, inchidere centralizata, servodirectie electrica.

ix35 vine si cu cheie inteligenta si buton de pornire. Functia de incuiere/descuiere a usilor este activata prin apasarea unui buton amplasat pe manerele portierelor.

Comenzile sistemului audio si ale tempomatului, functia maini libere si comutatoarele sistemului de comanda vocala sunt integrate in volan. Alte optiuni sunt asistenta la parcare, sistemul de navigatie de 6,5 inch, trapa panoramica si camera de mers inapoi. Camera de mers inapoi pentru modelele fara navigatie ofera o imagine in oglinda interioara cand masina este in marsarier.

Sistemul de climatizare este automat cu 2 zone. ix35 dispune si de inclazire in scaunele spate.

Noutatea absoluta pe care o introduce modelul ix35 o reprezinta pachetul de servicii ‘Triple 5’. Inegalat la nivel european, pachetul inglobeaza beneficii gratuite unice pe piata: 5 ani garantie integrala, transmisibila si fara limita de kilometri, 5 ani asistenta rutiera si 5 ani verificari tehnice periodice.

Motorizarile ix35 disponibile in Romania sunt 2 litri diesel 136 CP si 184 CP, 2 litri benzina 163 CP. Din octombrie-noiembrie vor fi disponibile si motorizarile 1,6 litri benzina 140 CP si 1,7 litri diesel 115 CP. Toate motorizarile sunt Euro 5.

Echiparile ix35 sunt Classic, Style, Premium, Luxury. Mai multe informatii despre ix35 sunt disponibile aici.

Detalii tehnice: ix35 2.0 CRDI (High) 4WD 6AT
Capacitate cilindrica: cc 1995
Combustibil: motorina
Putere: CP/rpm 184/4.000
Cuplu maxim Nm/rmp 392Nm/1800-2500
Cutie de viteza/Nr.rapoarte AT/6
Viteza maxima: 195 km/h
Acceleratie 0-100 Km/h 10.1 s
Consum: 9.1litri/100Km urban, 6.0 extraurban, 7.1 mediu
Emisii CO2: 187 g/km
Dimensiuni L/l/h (cm) 441/182/167
Capacitate portbagaj dmc 591
Capacitate rezervor litri 58
Greutate kg 1787
Ampatament cm 264
Ecartament cm
- fata 159,1
- spate 159,2
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri