Noua platforma Autovit.ro este prima schimbare in urma preluarii de catre Allegro, subsidiara europeana a grupului sud-african Naspers, prin subsidiara europeana MIH Allegro BV, una dintre cele mai mari companii media din lume.

Autovit.ro, cel mai mare site de vanzari de masini second-hand din Romania, a lansat noua platforma online, cu noi functionalitati pentru utilizatorii sai, printre care un motor de cautare avansat, noi modalitati de promovare a anunturilor si o procedura mai simpla de postare a acestora.

„Investitia grupului Allegro in domeniul anunturilor auto a fost un pas natural tintit catre extinderea prezentei noastre pe piata online din Romania, unde comertul electronic este unul dintre cele mai prospere afaceri in regiune. Alegerea a fost cu atat mai usoara cu cat Autovit.ro este liderul acestui segment, dar si datorita faptului ca acest lucru a prezentat pentru noi o imensa oportunitate de crestere si extindere a pietei de anunturi auto online din Romania”, a declarat Wojciech Czajkowski, international classifieds manager Allegro Group.

Noua platforma tehnica Autovit.ro a fost dezvoltata si optimizata de-a lungul anilor de catre grupul Allegro, Autovit.ro urmand astfel linia celorlate siteuri auto detinute de catre grupul Naspers/Allegro in Polonia, Germania, Cehia si Ungaria.

Directorul general Autovit.ro este incepand din 12 aprilie 2010 Attila Okanyi.

Oficialii Autovit.ro vor sa aduca cumparatori de masini rulate din afara in Romania prin site-uri externe de anunturi, precum auto-moto.pl, auto-moto.cz, auto-moto.hu, auto-moto.eu (Germania). “Motorul de cautare va fi legat la aceste site-uri foarte curand, in a doua parte a anului pe autovit.ro vor putea fi gasite si anunturi de pe site-urile grupului”, a mai spus Okanyi.

Daca din Romania pleaca afara masini aproape noi, Euro5, la noi se aduc in continuare autoturisme Euro2. "Se aduc in continuare masini Euro2 din 1995-1996 de pana la 3.000-4.000 euro si se inmatriculeaza pentru ca taxele sunt mici de 200 euro", a precizat Okanyi.

Foarte multe autoturisme scumpe si camioane second-hand cumparate de la dealerii din Romania, cu preturi de peste 40.000 euro se vand in Polonia, Cehia, Germania, potrivit sefului Autovit.ro

“Foarte multe autoturisme scumpe de peste 40.000 euro si camioane se vand in Polonia, Cehia, Germania. Avem cunostinte despre dealeri germani care vin in Romania sa cumpere masini de la dealeri romani. Acesta este si motivul cresterii noastre, tranzactiile transfrontaliere. Numarul de masini nu va scadea. Rolul nostru este sa gasim cumparatori, sa avem o penetrare mai mare pe internet”, a declarat Attila Okanyi, director general Autovit.ro

Potrivit acestuia, dealerii straini de masini cumpara din Romania modele precum Audi Q7, BMW X5, care sunt mai usor de vandut afara. “Firmele de leasing din Romania au renuntat sa mai vanda masinile scumpe aici si cauta sa le exporte”, a spus Okanyi.

Potrivit acestuia, site-ul autovit.ro va inregistra anul acesta afaceri in crestere cu 40%. Dupa primul trimestru, business-ul a avansat cu 15%, fata de 2009. “Anul trecut, cifra de afaceri a fost de 2,3 milioane lei, iar profitul brut de 1,56 milioane lei. Pentru anul financiar 2011, care a inceput la 1 aprilie 2010 si se va termina la 31 martie 2011, Autovit.ro estimeaza o crestere de 40% a cifrei de afaceri la 3,9 milioane lei”, a declarat Okanyi.

De asemenea, numarul de anunturi postate pe site va creste cu 65%. Autovit.ro a ajuns la 40.000 de anunturi lunar. “Am avut o crestere semnificativa pe partea de trafic, am depasit un milion de vizitatori unici pe luna si peste 120 de milioane de afisari lunar, iar pe partea de anunturi de la 30.000 de anunturi lunar am ajuns la 40.000. Costul unui anunt pentru persoane fizice este de 1,5 euro plus TVA, iar pentru dealerii auto exista abonamenta, pretul fiind de 1 euro plus TVA”, a declarat Mihai Cune, director de operatiuni autovit.ro.

Circa 70-75% din anunturi provin de la vanzatori privati, restul de la dealeri. Site-ul are 150 de dealeri activi.

Targul de masini Autovit din Vitan nu are aceeasi actionari cu Autovit.ro, fiind doua afaceri diferite.

In Romania, grupul Allegro este reprezentat prin Autovit.ro, achizitionat la finele anului 2009, dar si platformele online Tizo.ro (noua denumire a platformei online aukro.ro) si Compari.ro. Autovit.ro a fost lansat in Romania in anul 2000, fiind disponibile circa 20.000 de anunturi nu mai vechi de 15 zile, generand un trafic zilnic estimat la peste 80.000 de vizitatori unici.

Grupul media multinational Naspers a fost infiintat in 1915 si este listat la bursa din Johannesburg si Londra. Principalele operatiuni ale grupului se desfasoara in platforme online, pay-TV si presa scrisa in Africa de Sud, China, Rusia, Europa de Est, Olanda, India, Brazilia si Tailanda.

La finele anului 2009, grupul Naspers a anuntat un venit de 1,43 miliarde euro, in crestere cu 6% fata de inceputul anului, si un profit de peste 300 milioane euro, aflat in crestere cu un procent de 19%.

Subsidiara sa est europeana, grupul Allegro, cuprinde platforme online de tranzactii fixe sau prin licitatie, anunturi (auto, imobiliare, cariere si calatorii), site-uri de shopping, cat si platforme de plati online. Aceste servicii opereaza in Polonia, Republica Ceha, Slovacia, Ungaria, Bulgaria, Romania, Ucraina, Belarus, Kazakhstan, Serbia, Moldova, Turcia, Letonia, Lituania si Estonia. Grupul Allegro a anuntat in anul 2009 o cifra de afaceri de 1,58 miliarde euro, in crestere cu 19% fata de anul precedent.