Wall-Street: Pe ce v-ati bazat pentru a incepe un business in domeniul auto pe timp de criza?

Cristian Olaru: Auto One Racing Service a aparut pe piata pe 15 iunie 2009, in urma unui studiu inceput in 2007 si incheiat in 2008 cu firma KPMG, in intentia de a descoperi nevoia clientului pe piata serviciilor de reparatii. Am constatat ca timpul de asteptare este destul de mare la fiecare service din Bucuresti si atunci m-am hotarat sa pornesc business-ul.

Initial, am vrut sa fac un proiect rezidential pe acest teren, 6 blocuri, 800 de apartamente. Insa in 2007, dupa ce am obtinut finantarea si incepuse criza in America, m-am oprit. Atunci am facut un studiu cu cei de la KPMG pentru piata serviciilor de reparatii auto.

Wall-Street: Care este valoarea investitiei si cate cladiri cuprinde centrul de reparatii auto?

Cristian Olaru: Investitia este de aproximativ 14 milioane de euro, suprafata terenului este de 12.700 metri patrati cu doua hale de 2.200 mp fiecare, doua cladiri de birouri tip vila de 300 mp fiecare. O hala este amenajata cu reparatii de caroserii, tinichigerie si vopsitorie, iar cea de-a doua este in amenajare si va intra in functiune in ultimul trimestru din 2010, fiind specializata pe reparatii de mecanica, si intentionam sa o autorizam ca service partener pentru marcile din grupul VW si BMW, partea din fata, iar cea din spate va fi multi-brand.

Wall-Street: In cat timp credeti ca veti recupera investitia in service-ul din Bucuresti?

Cristian Olaru: Nu pot sa estimez astazi. Daca nu era criza, am fi scos investitia in 5-10 ani. Dar in prezent este foarte greu de estimat.

Wall-Street: Ce capacitate are service-ul Auto One Racing Service?

Cristian Olaru: Suntem axati pe reparatii de caroserii, tinichigerie si vopsitorie. Service-ul nostru are cea mai mare capacitate din Bucuresti, are 4 cabine de vopsit, ceea ce ofera un numar mare de reparatii saptamanal, pana la 100-150 de autoturisme.

Pentru vopsit o bara la Auto One Racing Service dureaza o singura zi, de dimineata pana seara. Daca este vorba de schimbat piese, atunci dureaza in functie de complexitate. Tarifele pentru reparatii sunt sub cele ale dealerilor auto de marca.

Wall-Street: Cati clienti aveti in medie lunar, cati estimati in 2010? La ce cifra de afaceri va asteptati anul acesta?


Cristian Olaru: Lunar deschidem aproximativ 300 – 400 de comenzi. Speram sa trecem de 5.000 de intrari anul acesta. In 2010 ma astept sa nu pierdem foarte multi bani. Cred ca cifra de afaceri Auto One Racing Service va fi de peste 2 milioane euro.

Wall-Street: Cati angajati are Auto One Racing Service?

Cristian Olaru: In prezent sunt 50 de angajati, insa pana la sfarsitul anului vom ajunge la 100 de angajati. Intr-un singur schimb de lucru, 8 ore, putem repara pana la 100-150 de autoturisme pe saptamana. Daca este nevoie putem sa introducem si al doilea schimb.

Wall-Street: Ce inseamna conceptul “All inclusive fit stop”?

Cristian Olaru:Conceptul All inclusive fit stop, propus de noul service auto, reprezinta un mix eficient de servicii bazat pe activitatea unei echipe care se afla non-stop la dispozitia clientilor. Echipa asigura servicii precum preluarea si transportul autovehiculului pana la domiciliul clientului, preluarea gratuita a autovehiculului in vederea reparatiei (in limitele orasului - pana la linia de centura a capitalei), consiliere tehnica non-stop pentru clientii sai, inchirieri masini sau inlocuirea masinii in timpul petrecut de autovehicul in service, intermediere pentru deschiderea dosarelor de dauna, cosmetizarea gratuita a masinii la iesirea din service si gratuitate la restaurantul service-ului.

Wall-Street: Ce firme mai cuprinde grupul Romspedition?

Cristian Olaru: Grupul Romspedition infiintat in 1994 are activitati de transporturi, logistica, am facut si cateva constructii insa in prezent este in conservare acest business. Am fost detinatorii pe Bucuresti ai unui brand care se numeste Mikit, insa acum nu mai este la noi.

Din grup fac parte firmele Romspedition, Auto One Service, Auto One Broker de Asigurare – firma care se autorizeaza in prezent ca broker de asigurari si constatator de daune, Iq Test Consulting – firma de resurse umane, Olaru Development – firma de constructii

Wall-Street: Ce cifra de afaceri a avut grupul Romspedition anul trecut?

Cristian Olaru: Anul trecut grupul a avut o cifra de afaceri de 3 milioane de euro, in timp ce in 2008 a fost de 4 milioane de euro.

In 2008, am inchis multe business-uri, firma de comisionare vamala care avea o vechime de 10 ani si am restrans activitatea de transporturi foarte mult.

Am fost un trasportator specializat in textile pe umerase pe toata Europa de Vest, dupa care ne-am dezvoltat si pe transporturi cu o temperatura controlata, iar acum facem transporturi in grupaj. Mai avem o firma de logistica in Italia care este tot proprietatea noastra, Co Logistica SRL Unipersonale.