“La sfarsitul anului 2009 am inregistrat un numar de 15.467 de anunturi, ceea ce inseamna ca in prima parte a anului 2010 am crescut cu 43 de procente. In prezent avem 27.155 de vehicule postate pe mobile.ro, cu 23 procente mai mult decat cel mai mare concurent al nostru de pe piata romaneasca”, a declarat, pentru Wall-Street, Remigiusz Smolinski, director de tara pentru Romania mobile.international.

Oficialul spune ca “din punct de vedere statistic, cea mai adecvata masura metrica pentru estimarea marimii unei piete online pentru mica publicitate este numarul de vehicule listate intr-un moment oarecare si nu intr-un interval de timp. Daca marimea pietei este analizata intr-un interval de timp, aceasta duce la o extensie nenaturala a marimii acesteia”.

Romania este prima tara in care mobile.international a dezvoltat activitati in afara Germaniei.

mobile.ro a inregistrat anul acesta o crestere cu 20% a numarului de afisari fata de sfarsitul anului 2009, atingand 500.000 de vizitatori pe luna.

“In primele luni ale anului 2010 am atins jumatate de milion de vizitatori pe luna (SATI), ceea ce semnifica o crestere cu circa 20% fata de sfarsitul anului 2009”, a precizat Smolinski.

Pe mobile.ro sunt inregistrati 1.050 de dealeri, care au postat peste 10.000 de anunturi.

Potrivit reprezentantilor mobile.ro, persoanele fizice si companiile pot posta gratuit anunturi auto. “De la bun inceput persoanele fizice au putut insera anunturi in mod gratuit pe mobile.ro. Astfel, avem peste 17.000 de anunturi postate de catre persoane fizice, cu 50% mai mult decat la sfirsitul anului 2009”, a mai adaugat Smolinski.

mobile.ro a intrat pe piata romaneasca a anunturilor auto in octombrie 2008. In prezent, actionarii nu au in plan preluarea altor site-uri web din Romania.

“In momentul in care am intrat pe piata, in octombrie 2008, cel mai mare concurent al nostru a fost autovit.ro. In luna decembrie 2009 am reusit sa cucerim pozitia de numarul 1 de pe piata platformelor online pentru vanzarea si achizitionare de autovehicule din Romania. Dorim sa mentinam pozitia de lider. De aceea colaboram cu o serie de parteneri din Romania. In momentul de fata nu avem planuri de preluare a site-uri web, insa analizam in permanenta dezvoltarea pietei online din Romania. Daca se vor ivi oportunitati, vom reflecta asupra acestora”, spune Smolinski.

Site-ul romanesc mobile.ro este deservit de mobile.international GmbH, careia ii apartine si mobile.de, cea mai mare piata online de vehicule noi si second-hand din Germania.

In prezent sunt disponibile pe mobile.ro in jur de 27.000 de vehicule din Romania si mai mult de 1,4 milioane de oferte de vehicule din intreaga Europa. Pe langa automobile noi si second-hand, oferta contine de asemenea motociclete, autoutilitare si rulote.

Anunturile postate pe mobile.ro - cu indicativul de tara corespunzator - sunt de asemnea disponibile pe piata germana mobile.de, pe platforma poloneza mobile.eu si pe platformele franceza si italiana automobile.fr si automobile.it.

Persoanele pot introduce concomitent pana la doua autovehicule si insera pana la cinci fotografii/autovehicul pentru o durata de 28 de zile. Distribuitorii din sectorul comercial pot insera in domeniul lor pentru dealeri un numar nelimitat de anunturi cu texte de pana la 2.000 de caractere, alaturi de 15 fotografii/anunt .