Plata prin SMS ramane una dintre solutiile cele mai cautate de mici business-uri si aplicatii online, lucru care face din aceasta piata una lucrativa. Ce tendinte se evidentiaza pe acest segment si cum incearca Teracomm Romania sa isi diversifice serviciile, afla din interviul exclusiv cu Irina Zamfir, managing director al companiei.

Teracomm RO SRL este o companie fondata in 2005, parte a Allterco Holding. Teracomm ofera servicii SMS si voce integrate, avand conectivitate directa cu toti operatorii de telefonie mobila depe piata din Romania. Serviciile Teracomm au aplicabilitate variata de la telvoting, la platforme pentru promovare anunturi, precum publi24.ro, site-uri de hosting cu parteneri precum gazduire.net, jocuri online, consultanta telefonica, mobile marketing, diferite platforme B2B sau platforme dezvoltate pentru proiecte internationale.

Teracomm tranzactioneaza lunar peste 70.000 plati prin SMS, avand o crestere de 16% fata de anul trecut, iar platile prin SMS reprezinta o pondere de 90% din veniturile totale lunare.

“Ne asteptam la o crestere de 10% pentru anul 2018, si aici motivul principal include si faptul ca plata prin SMS este o solutie rapida, iar penetrarea telefoanelor mobile este, in continuare, mai mare decat cea a cardurilor”, spune Irina Zamfir.

Ca tendinte, putem observa o segmentare mai ampla, in functie de nevoie consumatorilor.

“Piata romaneasca este in continua evolutie, iar Teracomm analizeaza segemente noi de piata si lansarea de produse noi, insa core business-ul ramane zona SMS. 2018 poate aduce noi solutii de plata, precum DCB (direct carier billing), prin care utilizatorii finali pot achitiona produse sau servicii direct pe factura de telefonie mobila, singura confirmare fiind facuta printr-un cod PIN”, completeaza ea.

Incepand cu finalul anului 2016, Teracomm a intrat si in zona wearables pentru copii si furnizeaza produsele MyKi pe piata locala. Ceasurile Myki sunt vandute de catre grupul Alltero in 63 de tari, iar volumul vanzarilor din 2017 a fost de peste 130.000 de unitati. Desi in Romania ceasurile au fost lansate la sfarsitul ultimului trimestru din 2016, in 2017 vanzarile au recuperat teren, divizia locala intrand in top 5 vanzari in regiune.

Wall-Street.ro: Cum s-a modificat piata de promotii prin SMS/business-urile cu SMS-uri in Romania in ultimii ani & ce tendinte observati in zona aceasta?

Irina Zamfir: Piata de promotii SMS s-a schimbat in acelasi timp cu strategiile companiilor care folosesc campanii de mobile marketing. Am observat ca, daca in anii precedenti brandurile foloseau campanii de mobile marketing pentru obtinerea bazelor de clienti, acum folosesc acest canal pentru a comunica direct catre clientii existenti.

Ca tendinte, putem observa o segmentare mai ampla, in functie de nevoie consumatorilor, iar companiile folosesc campanii de mobile marketing personalizate in functie de criterii precum varsta, locatie, interese.

W-S.ro: Cati clienti deserviti in prezent si din ce domenii?

IZ: Teracomm are, in prezent, o baza de 60 de clienti, in domenii precum platforme de anunturi, portaluri de jocuri online, chestionare digitale, carti digitale, platforme de hosting.

W-S.ro: Ce doresc acestia mai mult/diferit fata de anii precedenti?

IZ: Clientii si partenerii nostri isi doresc dezvoltare in zona de SMS gateway si module de plata si, in aces sens, pe parcursul anului 2017 am dezvoltat solutii tehnice de integrare cu programe ca whmcs (program de administrare hosting, comenzi, activari, facturi, plati si suport tehnic) si API-uri dezvoltate sau adaptate special pentru anumiti parteneri.

W-S.ro: Cum evitati ca partenerii vostri sa fie acuzati de spam-uri cu SMS?

IZ: Oferim constant partenerilor nostri si consultanta la nivel de promovare a serviciilor. Spre exemplu, recomandam ca SMS-urile de marketing sa fie trimise la o anumita ora, intr-o anumita zi din saptamana si, in functie de specificul fiecarui business, nu mai mult de patru SMS-uri, intr-o luna. Bineinteles, in situatia in care consumatorii reclama primirea SMS-ului ca fiind deranjanta, acestia sunt scosi din baza de date.

W-S.ro: Ce venituri ati inregistrat in 2017 si ce asteptari aveti pe anul curent?

IZ: Teracomm a avut o cifra de afaceri de aproximativ 2,3 milioane euro in 2017, iar pentru anul in curs tintim o crestere de 10%, la nivel de venituri. In ceea ce priveste device-urile MyKi, pot spune ca vindem cateva mii de unitati annual.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
De sarbatori cresc SMS-urile cu valoare adaugata