Megacity va fi primul model cu transmisie electrica din portofoliul BMW, avand 136 de cai putere si tractiune spate.

Echipa de designeri BMW Megacity este condusa de Benoit Jacob, unul din inginerii francezi care au lucrat la proiectul Dacia Logan.

Viitorul model electric este dezvoltat in prezent ca parte a "project i" si va fi disponibil cu incepere din 2013, ca o submarca a BMW. Noul brand este posibil sa contina si initialele BMW.

BMW a creat Proiect i in 2007, cu scopul de a crea o masina pentru oras, unde peste jumatate din oamenii de pe planeta traiesc.

Automobilul va fi unul fara nici un fel de emisii, destinat traficului urban din marile metropole ale mapamondului.

Megacity are avantajul ca un motor electric este mult mai compact decat un motor cu benzina, neavand nevoie de transmisie. Motorul electric va fi amplasat in spatele vehiculului. Bateriile vor fi asezate sub podeaua vehiculului cu sasiu din aluminiu.

Compania BMW considera ca vanzarile de masini cu combustibil vor scadea din 2020.


BMW a cules primele experiente cu privire la automobilele cu transmisie electrica in urma cu aproape 40 de ani, datorita unei versiuni modificate a modelului BMW 1602, care a fost masina de deschidere in probele de mars si de maraton ce au avut loc in cadrul Jocurilor Olimpice de vara din 1972. In deceniile ce au urmat, aceasta tehnologie de transmisie alternativa a fost ajustata prin utilizarea mai multor bancuri mobile de testare, inclusiv a revolutionarului BMW E1.

Daimler va aduce in showroom-uri in 2012 primele masini electrice, insa vor fi o versiune a modelului cu doua locuri Smart.

Sursa foto: es.autoblog.com