Noul Meriva vine cu 3 motorizari pe benzina, 1,4 litri 100 CP, 120 CP, 140 CP si doua diesel de 1,3 litri 75 CP si 1,7 litri 125 CP. Transmisiile sunt 5 si 6 trepte manual sau o cutie automata cu 6 rapoarte. Toate motoarele sunt Euro 5.

Versiunile de echipare sunt Essentia, Enjoy si Cosmo. In standard, Meriva vine cu aer conditionat, computer de bord, geamuri electrice fata, oglinzi electrice incalzite, frana de mana electrica, spatiu depozitare consola centrala fata, airbaguri sofer si pasager fata, ESP, jante de otel de 15“.

Noul model seamana foarte mult cu conceptul Meriva dezvaluit in anul 2008 la Geneva. Prima generatie a fost lansata in 2003.
Meriva imprumuta de la concept sistemul cu deschidere inversa pentru usile spate, asemenea modelelor de lux Roll-Royce Phantom, Ghost sau Mazda RX8.

Interiorul este prevazut cu sistemul imbunatatit de dispunere a scaunelor din spate FlexSpace, spatiu de depozitare marit prin intermediul sistemului FlexRail, un concept inovator de consola centrala care ofera spatiu de stocare flexibil, scaune fata cu cea mai mare varietate de reglaje din segmentul sau, dar si scaune fata optionale ergonomice, certificate de experti, care ofera o sustinere optima a spatelui.

Sistemul FlexSpace permite pasagerilor din spate sa aiba o pozitie de sedere mai inalta fata de ocupantii locurilor din fata, printr-o dispunere tip „amfiteatru”, care sporeste vizibilitatea acestora asupra drumului parcurs.

Noul Meriva dispune de un numar total de 32 de compartimente usor accesibile pentru depozitarea obiectelor cel mai frecvent transportate in interiorul unui autovehicul. Printre acestea, sistemul inovator de consola centrala FlexRail alcatuit din unitati de stocare mobile care gliseaza pe sinele din aluminiu amplasate intre scaunele din fata imbunatateste nivelul de ergonomie al noului Meriva si ofera o cotiera confortabila cu posibilitate de glisare. Introducerea sistemului FlexRail a fost posibila prin amplasarea manetei schimbatorului de viteze intr-o pozitie mai inalta si montarea unei frane de parcare electrice ca dotare standard pentru toate versiunile.

Cu o lungime de 4288 mm, noul Meriva are un ampatament mai lung cu 15 mm, un ecartament fata marit cu 39 mm si un ecartament spate cu 45 mm mai mare decat prima generatie a modelului, pentru o manevrabilitate imbunatatita si un nivel sporit de confort in timpul calatoriei. Puntile fata si spate au fost concepute pe baza modelului Zafira, apropiind si mai mult noul monovolum Opel de mici dimensiuni de standardele clasei compacte. Servodirectia electrohidraulica inlocuieste configuratia complet electrica a modelului anterior.

Productia noului model Opel Meriva se face la fabrica GM Europe din Zaragoza, Spain.

Modelul Meriva a avut cea mai scazuta rata de defect dintre cele 113 modele testate de organismul german TÜV in 2007.