“Din analizele noastre reiese ca in ultimele 2 trimestre distributia pe clase a autoturismelor vandute a fost urmatoarea: 16,7% clasa mini, 16,7%% mica, 38,9% compacta, 22,1% mare si 5,6% 4x4. (marja de eroare este de +/-3%)”, a declarat Romulus Oprica, managing partener Q-Team Romania.

Cea mai mare valoare a autoturismelor noi in primul semestru o are clasa compacta, circa 200 de milioane de euro.

Anul acesta, au fost inmatriculate 14.250 de masini de clasa compacta, cu o valoare medie de 14.000 euro. Ponderea in totalul pietei a fost in primele doua trimestre de 38,9%.

Pe locul doi in piata auto romaneasca au fost vanzarile de autoturisme noi de clasa mare, cu o pondere de 22,1% din total, fiind inmatriculate putin peste 8.000 de unitati, cu un pret mediu de 20.000 euro, in valoare de circa 162 de milioane euro.

Vanzarile modelelor de clasa mica cumulate au ajuns in primele 6 luni la 58 de milioane de euro, fiind inmatriculate in Romania circa 6.100 de autoturisme cu un pret mediu de 9.500 euro. Ponderea clasei mici in totalul pietei auto a fost in perioada ianuarie-iunie de 16,7%.

Peste 42 de milioane de euro au fost livrarile autoturismelor mini in prima jumatate a anului. In perioada ianuarie - iunie au fost comercializate peste 6.000 de masini, pretul mediu a fost de 7.000 euro.

Citeste si:

Modelele de teren (4x4) au totalizat in primul semestru vanzari de 37 de milioane de euro. Dupa primele 6 luni au fost comercializate in Romania 2.050 de unitati, cu un pret mediu de 18.000 euro.

“Analizand comparativ evolutia pietei pe ultimele 12 luni, pe clase de autoturisme vandute, observam o crestere a numarul de autoturisme din clasele „mare” (Passat, Superb, A6, Vectra, etc), „compacta” (Octavia, Golf, Megane, etc) si „mica” (Fabia, Clio, Corsa, Fiesta, etc) si o scadere a celor din clasele „mini, 4x4 sau monovolum”, a mai spus Oprica.


Analistii vad piata auto anul acesta sub 80.000 de unitati noi din cauza majorarii TVA.

“Evenimentele socio-politico-economice din primele 2 trimestre ale lui 2010 au avut influente contradictorii asupra pietei auto: pe de o parte infuzia de vouchere pentru autoturismele casate a incercat o revigorare a pietei, pe de alta parte deciziile politice generale (concedieri, imprumutul la FMI, greve, cresterea TVA) au determinat o stare de teama generala si circumspectie in a realiza investitii majore. In acest context socio-politico-economic alaturi de confirmarile pietei in primele 2 trimestre ale lui 2010, prognoza rectificata datorita majorarii TVA la 80.000 de unitati noi vandute si inmatriculate pe tot anul 2010 pare chiar optimista”, a adaugat analistul Q-Team Romania.

Citeste si Cum te va afecta cresterea TVA daca vrei sa cumperi o masina?

Cum te va afecta cresterea TVA daca vrei sa cumperi o masina?

Cum te va afecta cresterea TVA daca vrei sa cumperi o masina?