Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG se poate bucura de cresterea continua pe care a inregistrat-o in anul fiscal 2004/2005 (incheiat la 31 iulie). Chiar daca piata auto nu si-a revenit complet, producatorul de automobile sport premium a reusit, inca o data, sa vanda mai multe unitati si sa stabileasca niveluri-record in ceea ce priveste principalii indicatori financiari. Profitul grupului a crescut cu 6,9% si a ajuns la un nivel de 6,57 miliarde euro. Rezultatele inainte de impozitare au urcat cu 8,9 procente, la 1,238 miliarde euro. Profitul grupului (dupa aplicarea taxelor si impozitelor) s-a marit cu 12,9%, ajungand la 779 milioane euro. Valoarea actiunilor ordinare a crescut la 44,68 euro in anul fiscal 2004/2005 (anul trecut: 39,63 euro), in timp ce valoarea actiunilor preferentiale a ajuns la 44,74 euro, comparativ cu nivelul de 39,69 euro din precedentul an.

Crestere semnificativa a dividendelor

De noile rezultate financiare vor beneficia toti actionarii Porsche. Adunarea Generala a Actionarilor ce va avea loc la Stuttgart, la 27 ianuarie 2006, va recomanda plata unui dividend de 4,94 euro per actiune la detinatorii de actiuni ordinare (comparativ cu 3,94 per actiune an precedentul an fiscal) si a unui dividend de 5,00 euro per actiune catre cei care au actiuni preferentiale (anul trecut: 4,00 euro). Suma ce urmeaza a fi distribuita ca dividende a crescut semnificativ - cu 25,2 procente - si a ajuns la un nivel de 87 milioane euro.

Lichiditate onorabila

In decursul anului fiscal 2004/2005, lichiditatile Porsche Group au crescut cu 18,1 procente, astfel ca au ajuns la 3,63 miliarde euro. Excluzand imprumuturile si fara a include serviciile financiare, nivelul lichiditatilor a atins 2,36 miliarde euro (o crestere de 26%). In cursul actualului an fiscal, 2005/2006, lichiditatile vor scadea pentru o perioada ca urmare a participatiilor pe care Porsche le-a achizitionat la Volkswagen AG. Oricum, profitabilitatea ridicata si fluxul financiar consistent vor asigura revenirea plafonului de lichiditati la un nivel onorabil in viitorul apropiat.

Mai multe vehicule vandute in lumea intreaga

In ultimul an fiscal (2004/2005), vanzarile grupului au crescut cu 15 procente, ajungand la 88.379 vehicule. Aceasta crestere a avut la baza noua generatie de masini sport. Au fost comercializate 27.826 unitati din modelul 911 (o crestere de 17,4%), in timp ce vanzarile la Boxster au totalizat 18.009 unitati (o crestere de 38,7 procente). In al treilea an de la lansarea modelului pe piata, cererea pentru Cayenne a ramas la un nivel ridicat, vanzarile urcand cu 4,9%, la un total de 41.884 unitati. Astfel, modelul sport cu tractiune integrala creat de Porsche a ramas cel mai bine vandut din toate gamele. Superperformanta Carrera GT s-a vandut in 660 de exemplare (anul trecut s-au comercializat 222 unitati).

Productia la un nivel de varf

Daca este sa adaugam si cele 15.892 unitati Boxster asamblate in Finlanda, au fost produse - in total - 90.954 vehicule (o crestere de 11,6 procente). Productia modelelor 911 a totalizat 28.619 unitati (un plus de 7,4%), iar cea a seriei Boxster a marcat 20.321 vehicule (+35,8 procente). Cayenne a marcat un salt usor (0,4%) in ceea ce priveste fabricatia, ajungand la 41.299 unitati. In total, au fost construite 715 exemplare Carrera GT (anul trecut: 270 unitati).

Crestere de personal

Contrar tendintei generale, Porsche Group si-a marit forta de munca, cu 1,8 procente, ajungand la 11.878 angajati in anul fiscal 2004/2005. In principal, noi locuri de munca au fost create in relatiile cu clientii si la reprezentantele din strainatate. Cu un total de 7.995 angajati, forta de munca de la Porsche AG a ramas la nivelul celei din precedentul an fiscal (7.992 angajati).

Un inceput imbucurator pentru noul an fiscal

Succesul financiar inregistrat de Porsche s-a prelungit si in primele patru luni ale anului fiscal 2005/2006. Conform primelor date, in perioada 1 august - 30 noiembrie 2005, profitul grupului a crescut cu 6,7%, la un plafon de 2,02 miliarde euro, comparativ cu aceeasi perioada a anului fiscal 2004/2005. Vanzarile au urcat si ele, cu 8,5 procente, si au ajuns la 25.635 vehicule. Masinile sport au fost din nou cele care au intretinut aceasta crestere. Comercializarea modelului 911 a inregistrat un salt de 11,4%, ajungandu-se la 9.439 unitati. Boxster, la care sunt incluse si primele vanzari ale noului Cayman S, a sustinut cresterea, inregistrand un salt de 179,4 procente care a urcat totalul la 4.998 unitati. Desi s-au vandut 10.974 exemplare Cayenne, modelul a inregistrat o scadere de 16,7% fata de primele patru luni ale precedentului an fiscal. Carrera GT s-a vandut in 224 unitati (anul trecut: 195 vehicule). Per total, productia a urcat cu 11,1 procente, la 29.895 automobile, in primele patru luni ale actualului an fiscal.

Independent de incertitudinea economica, Porsche este increzatoare in perspectivele pentru ceea ce a mai ramas din anul fiscal 2005/2006. Gama de modele este cea mai noua in istoria companiei si toate cele trei serii au o cerere in continua miscare. Tranzitia generala in cadrul seriei 911 continua in luna octombrie cu patru variante noi 911 Carrera, toate cu tractiune integrala. Prin noul Cayman S - coupé cu doua locuri, cu motor central -, Porsche doreste sa reduca diferenta existenta intre Boxster S si 911 Carrera Coupé, dar si sa extinda pe termen lung platoul clientilor in segmentul masinilor sport clasice. Pe baza unei largiri viitoare a gamei de produse si a dezvoltarii progresive a noilor piete, in special in Asia, compania prevede o noua crestere in actualul an fiscal.