Profitul operational a crescut de la 1,5 miliarde de euro in ianuarie-septembrie 2009 la 4,8 miliarde de euro in primele noua luni ale acestui an, noteaza Mediafax.

Veniturile din vanzari s-au situat, in intervalul analizat, la 92,5 miliarde de euro, comparativ cu 77,2 miliarde de euro in aceeasi perioada a anului trecut. Numarul vehiculelor livrate a urcat cu 13%, la 5,4 milioane.

Cota grupului pe piata auto globala a crescut de la 11,5% la 11,6%.

"VW si-a imbunatatit semnificativ profitabilitatea in primele noua luni ale acestui an si si-a consolidat si mai mult pozitia pe pietele auto internationale. Aproape toate brandurile grupului au vandut mai multe vehicule in primele noua luni decat anul trecut", mentioneaza comunicatul.

Divizia Volkswagen Passenger Cars a livrat 2,8 milioane de masini in perioada analizata, fata de 2,5 milioane de unitati in ianuarie-septembrie 2009. Modelele cu cea mai mare cautare au fost Polo, New Beetle, Tiguan, Touareg, Jetta si Passat. Profitul operational al unitatii a urcat de la 300 de milioane de euro la 1,6 miliarde de euro.

Vanzarile Audi au crescut de la 852.000 de autovehicule la 968.000 de unitati. Profitul operational a avansat de aproape doua ori, la 2,3 miliarde de euro, datorita imbunatatirii proceselor de productie si optimizarea costurilor. VW mentioneaza ca vanzarile au fost incurajatoare in special pentru modelele Audi A4 saloon, Audi A6 saloon, Audi Q5 si Audi Q7.

Citeste si:

Livrarile Skoda au avansat de la 409.000 unitati la 426.000 de unitati, iar profitul operational al diviziei a crescut la 314 milioane de euro, de la 162 de milioane de euro in primele noua luni ale anului trecut. Modele Octavia, Superb si Yeti au beneficiat de o cerere solida.

Vanzarile Seat au crescut cu 10,6%, la 260.000 de autovehicule, datorita revenirii pietei spaniole a automobilelor. La nivel operational, pierderile unitatii s-au redus de la 228 milioane de euro la 218 milioane de euro.

Scania a livrat 44.000 de masini, cu 46,7% mai mult decat anul trecut. In aceste conditii, profitul operational a crescut de la 98 de milioane de euro la 938 de milioane de euro.

Volkswagen Commercial Vehicles a vandut 248.000 de unitati, in crestere cu 21,7% fata de ianuarie-septembrie 2009.