Declinul vanzarilor este cauzat de incheierea programului de prime de casare in iulie si de majorarea TVA.

In octombrie, doar marcile Ssangyong (+37%), Volvo (+28,4%) si Alfa Romeo (+12,2%), toate cu vanzari mai mici ca Dacia, au avut o evolutie pozitiva.

Dacia si-a majorat cota de piata, de la 1,15% in octombrie anul trecut la 1,56% in acest an, si s-a situat pe pozitia a 18-a in topul marcilor din Spania.

Lider de piata a fost in octombrie Seat, cu 5.039 de unitati, urmat de Renault, cu 4.998 unitati, si Peugeot, cu 4.955 unitati.

Duster este lider pe segmentul SUV-urilor in octombrie, cu 1.228 de unitati, reprezentand o cota de piata de 13,05%, urmat de Ford Kuga (852 de autovehicule - cota de piata de 9%). Piata SUV-urilor a urcat cu 20% in luna octombrie, la 9.400 de unitati.

Citeste si:

In perioada ianuarie-octombrie, vanzarile Dacia au inregistrat cea mai mare crestere din Spania, de 123%, de la 6.236 de unitati anul trecut la 13.914 unitati in acest an. Piata a avansat cu numai 7%, la 763.849 autovehicule.

Cota de piata a marcii romanesti a urcat de peste doua ori, de la 0,87 in primele zece luni ale anului trecut la 1,82% in ianuarie-octombrie anul acesta. Dacia s-a plasat, astfel, pe locul 17 in randul celor mai vandute marci din Spania.

Lider al pietei a ramas si la zece luni Seat, cu 78.281 de unitati, urmat de Peugeot, cu 71.979 unitati, respectiv Citroen, cu 70.066 de masini, si Renault, cu 68.834 unitati.

La zece luni, Duster ocupa pozitia a sasea in randul marcilor pe segmentul SUV, cu 3.690 de masini si o cota de piata de 4,24%. Liderul vanzarilor la SUV-uri a fost in ianuarie-octombrie Ford Kuga (10.164 masini vandute - cota de piata de 11,67%). Piata masinilor de teren din Spania a avansat cu 36% in primele zece luni ale anului, la 87.000 de unitati.