Actuala Meriva seamana foarte mult cu conceptul dezvaluit in anul 2008 la Geneva, imprumutand usile spate cu deschidere inversa, asemenea masinilor de lux Roll-Royce.

Amplasarea balamalelor portierelor in partea posterioara a habitaclului permite pasagerilor sa urce in autovehicul prin partea centrala, unde distanta intre podea si plafon este cea mai mare, accesul fiind mai usor.

Modelul de test a avut echiparea de top Cosmo, cu motorizarea de 1,7 litri diesel 100 CP si transmisia automata in 6 trepte, pretul acestuia fiind de 20.000 euro cu TVA.

Intr-un stil de condus calm, motorizarea diesel de 100 CP a avut un consum de 5,7 litri la 100 km in afara orasului si sub 8 litri in oras. Masina se conduce usor, insa in curbe e bine sa ai viteza mica, Meriva cu transmisia automata nu sta foarte bine, insa ESP-ul isi face rapid datoria.

Interiorul noului Meriva este mai spatios si mai confortabil, pasagerii de pe locurile din spate au o pozitie de sedere mai inalta fata de cei din fata, avand o vizibilitate buna la drum.

Foarte interesanta la noul Meriva este consola centrala care se poate plimba pe sine fata-spate. Spatii de stocare sunt peste tot, in Meriva gasim peste 30 de compartimente.

Pentru a fi mai mult spatiu in vehicul, frana de mana clasica a fost inlocuita cu una electrica care poate fi folosita prin apasarea unui buton. Aceasta este disponibila in standard pe toate modelele.

De asemenea, servodirectia electrohidraulica inlocuieste configuratia complet electrica a modelului anterior.

Citeste si:

Volanul incalzit este o dotare optionala pentru noul Meriva si este disponibil in combinatie cu scaunele frontale incalzite.

Nu a lipsit din modelul de test sistemul de navigatie, insa din pacate in Romania este inutil pentru ca nu are harta.

Noul Meriva vine cu 3 motorizari pe benzina, 1,4 litri 100 CP, 120 CP, 140 CP si cinci diesel de 1,3 litri 75 CP, 95 CP si 1,7 litri 100 CP, 110 CP, 130 CP. Transmisiile sunt 5 si 6 trepte manual sau o cutie automata cu 6 rapoarte. Toate motoarele sunt Euro 5.

Versiunile de echipare sunt Essentia, Enjoy si Cosmo. In standard, Meriva vine cu aer conditionat, computer de bord, geamuri electrice fata, oglinzi electrice incalzite, frana de mana electrica, spatiu depozitare consola centrala fata, airbaguri sofer si pasager fata, ESP, jante de otel de 15“.

Productia noului model Opel Meriva se face la fabrica GM Europe din Zaragoza, Spain.

Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici

Date tehnice: Opel Meriva diesel
Capacitate cilindrica (cmc) 1.686
Putere maxima (CP/rpm) 100/4.000
Cuplu maxim (Nm/rpm) 260/1.700 - 2.550
Cutie de viteze AT6
Acceleratie 0-100 km/h (s) 13,9
Viteza maxima (km/h) 172
Consum urban/extra-urban/mediu: 8,6/5,1/6,4
Dimensiuni Lxlxh (mm) 4.288/1.812/1.615
Ampatament (mm) 2.644
Emisii de CO2 (g/km) 164
Volum portbagaj 400 litri