Locurile de parcare au fost mereu pline in targul Autovit: romanii importau masini din tari ca Germania sau Olanda si le vindeau cu cateva sute de euro in plus, intrucat taxa auto era la un nivel suportabil.

Tarifele pentru prima inmatriculare intrate in vigoare de la 1 ianuarie 2011 i-au determinat pe multi sa faca reduceri mari si sa scape de masini in decembrie, astfel ca in prezent targul Autovit intr-o zi de duminica are ocupate doar jumatate din locurile de alta data.

Masinile cu numere rosii sunt in mare parte aduse in tara in luna decembrie, marci premium Euro4 de 3 ani vechime. SUV-urile BMW X3 din 2007-2008 cu toate optiunile sunt la pret de Dacia Duster nou: 17.300 de euro discutabil. Motorizare 2 litri diesel 150 CP.

"Nu mai este convenabil sa aducem masini de afara, trebuie sa cautam modele aproape noi, de 2-3 ani vechime, care sunt prea scumpe si se vand greu in Romania. Anul trecut aveau cautare modelele de 6-7 ani pentru ca pretul era in jur de 5.000 de euro, iar taxa de prima inmatriculare era cat de cat acceptabila", spune un vanzator din targul Autovit.

Un Ford Mondeo din 2007 cu echiparea Ghia si motorizarea de 1,8 litri diesel 130 CP, are un pret de 10.300 euro, iar un Mini One din 2006 este la vanzare cu 10.000 euro cu tot cu taxe. Motorizarea este 1,6 litri benzina 90 CP.

Peugeot 307 din 2007 costa 7.500 euro cu tot cu taxe, la o motorizare de 1,6 litri diesel. Taxa a fost de 620 euro.

Zona de la intrarea in Autovit, considerata VIP, este acum pustie. Aici clientul gasea anul trecut numai masini de lux, chiar daca tarifele pentru parcare erau de trei ori mai scumpe fata de un loc normal.

Ne-am uitat dupa placutele de inmatriculare din Vest, insa singurele numere straine erau de Bulgaria. Pe baza observatiilor jurnalistului wall-street.ro nu parea un trend, ci mai degraba o alegere luata fortat de vanzator.

Un business care pare ca a luat amploare in targul Autovit este vanzarea de anvelope la mana a doua.

O mare parte din vanzatorii de masini rulate vand acum roti de masini aduse din Germania. Pentru un set de 4 roti Continental 205/55/16 cu jante din tabla si capace BMW pretul cerut de vanzator este de 200 euro.

Sute de cauciucuri noi sunt expuse in Autovit. Un pret informativ, pentru o anvelopa Goodyear de vara 205/55/16 vanzatorul cere 380 lei (90 de euro).

Citeste si:

Inspirati poate de afacerea lui Dinu Patriciu, vanzare de bunuri alimentare in zone cu vad comercial, managerii targului Autovit au inceput sa transforme afacerea cu masini intr-un bazar.

Ce mai gasim in imensa parcare a Autovitului? Pe langa masini de ocazie si anvelope, putem cumpara telefoane mobile, bunuri alimentare, imbracaminte, animale de rasa.

Dupa ce intram in targ putem observa un sir de casute din lemn cu bannere mari “Produse traditionale din Sibiu, Maramures”, care atrag la degustari toti vizitatorii Autovit.

Daca in alti ani, vanzatorii de telefoane erau priviti ca niste intrusi intre miile de masini, acum Autovit le face reclama, incercand sa trimita vizitatorii spre locul respectiv.

Nici gratarele care umpleau de fum zona nu mai erau aprinse, semn ca afacerile merg prost in zona.

Si cum lipsa clientilor si vizitatorilor in Autovit nu era suficienta, un dealer de masini rulate si-a deschis un centru de vanzari in intersectia de langa targ, in curtea unei foste fabrici, terenul fiind asa de mare ca este suficient pentru a face un drive-test.

De mai bine de un an, dealerii de masini rulate, precum AAA Newkopel, TiriacAutorulate, nu au mai avut in parc masini aduse din strainatate, ci doar provenite de la firme din Romania, iar cumparatorii, persoane fizice, au fost atrasi prin oferte de buy-back si finantare.

Strategia se pare ca a functionat, romanii par din ce in ce mai interesati de acesti dealeri de masini rulate care se extind si isi maresc parcul.

Targul auto s-a trezit acum cu clienti marunti, care mai cauta masini de vanzare la persoane fizice din Romania, le cumpara mai ieftin si le expun in targ la un pret mai ridicat. Avand in vedere felul cum acesti vanzatorii de masini din targ fac bani, putem spune ca si ei s-au intors in timp cu aproape 8 ani, cand inca nu se aduceau masini de afara, ci se cumparau si se revindeau cele din tara.

Autovit SA, cel mai mare targ de masini din sud-estul Europei, are o suprafata de 70.000 metri patrati si 2.800 de locuri de parcare.

In 2009, compania a avut un numar de 105 salariati si un profit net de 1,42 milioane euro (6 mil. lei) la o cifra de afaceri neta de 3,49 milioane euro (14,79 mil. lei), potrivit raportului financiar al Ministerului de Finante.