Vanzarile totale de autovehicule Toyota au crescut la nivel mondial cu 8% anul trecut, la 8,418 milioane de unitati, potrivit unui comunicat al grupului japonez, preluat de Bloomberg.

Cresterea se datoreaza revenirii pietei auto globale, care a amortizat impactul negativ al vanzarilor slabe din Statele Unite.

Pe langa marca omonima, Toyota mai detine brandul de lux Lexus, iar la vanzari contribuie si livrarile efectuate de companiile afiliate Daihatsu si Hino Motors.

Vanzarile Toyota in Statele Unite au scazut anul trecut cu 0,4%, la 1,76 milioane de autovehicule, reputatia companiei fiind inca afectata de campaniile uriase de rechemari pentru verificarea si remedierea defectelor de accelerare neintentionata.

Citeste si:

Pozitia a doua la nivel mondial este ocupata de concernul american General Motors, care a anuntat intr-un comunicat o crestere de 12% a vanzarilor in 2010, la 8,39 milioane de unitati.

Vanzarile Toyota in China, cea mai mare piata auto din lume, au crescut cu 19% anul trecut, performanta depasita insa de GM, care a obtinut un avans de 29%.

Volkswagen, al treilea mare constructor auto la nivel mondial, a inregistrat anul trecut o crestere de 14% a vanzarilor de autoturisme, la 7,14 milioane de unitati.