Obligatia a fost introdusa prin ordonanta aprobata in sedinta de miercuri a Guvernului.

Ministrul a precizat ca obligatia anvelopelor de iarna va fi valabila de la inceputul lunii noiembrie, pentru drumurile publice acoperita cu zapada, gheata sau polei.

"Definitia acestor anvelope este data exact asa cum este in directiva europeana
si fac specificatia ca include cauciucurile all season, cele care au fost foarte des invocate in dezbaterile publice", a spus ministrul, potrivit Mediafax.

In cazul vehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al celor de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, masina trebuie echipata cu anvelope de iarna pe axele de tractiune si/sau sa aiba montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate.

"Obligativitatea este pentru toate tipurile de autovehicule. Se face distinctie in cazul autovehiculelor de marfa si a celor care au tractiune, ele sunt obligate sa fie dotate pe axele motoare. Este obligatoriu pe cele patru roti atunci cand discutam despre autoturisme, iar atunci cand discutam despre autovehiculele de marfa sunt obligatorii pe axele de tractiune", a explicat Boagiu.

Citeste si:

Intrebata de jurnalisti daca un sofer care foloseste plasa de lanturi mai este obligat sa se doteze cu anvelope de iarna, Boagiu a raspuns ca aceasta obligatie este valabila atunci cand se circula pe drumuri publice neacoperite cu zapada.

"Doar in situatia in care circuli pe drumurile publice care nu sunt acoperite cu zapada, atunci se sanctioneaza din nou, pentru ca lanturile deterioreaza drumurile. Lantul pus pe suprafetele carosabile acoperite cu gheata sunt, de fapt, egale cu zero, aluneci la fel", a spus Anca Boagiu.

Ordonanta adoptata de Guvern confera administratorului drumului posibilitatea de a recupera costurile intrerventiei de degajare a sectorului de drum afectat si asigura recuperarea costurilor pe care acesta le are pentru repararea drumului. Recuperarea costurilor poate fi efectuata atat de la asigurator, cat si de la proprietarul autovehiculului, in cazul in care se dovedeste ca acesta este vinovat de paguba produsa in lipsa dotarilor specifice, sau de la proprietarul firmei de transport.