“In urmatorii 3-4 ani vrem sa deschidem 3-4 magazine anual. Consider ca un numar de 25-27 de unitati sunt suficiente pentru acoperirea unei tari de dimensiunile Romaniei”, spune Nicola Szekely, country manager al bauMax Romania si Bulgaria, care l-a inlocuit in octombrie pe Alexander Frech, plecat la conducerea bauMax Austria.

Austriecii au ajuns la 14 magazine pe plan local, dupa ce au inaugurat ieri al doilea magazin din Bucuresti, localizat pe Soseaua Chitilei, in urma unei investitii estimate la circa 15 milioane de euro.

Compania a deschis sase magazine in ultimele 12 luni, dintre care patru in 2010, in Bucuresti (in cadrul centrului comercial Sun Plaza), Pitesti, Timisoara si Constanta. bauMax ocupa locul al patrulea in clasamentul celor mai mari jucatori de pe piata locala de bricolaj, dupa Praktiker (27 de magazine), Dedeman (22 de magazine) si Bricostore (15 magazine).

De asemenea, austriecii se numara si printre cei mai expansivi retaileri de bricolaj din Romani. Anul trecut, doar reteaua Dedeman, condusa de fratii Adrian si Dragos Paval, a inaugurat mai multe unitati decat bauMax, respectiv cinci.

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de circa 150 de milioane de euro anul trecut, in crestere cu 24% fata de 2009, pe fondul extinderii retelei.

“Ne-am planificat ca in urmatoarele 12 luni sa deschidem trei magazine, in functie de evolutia contextului economic”, subliniaza Szekely.

Pe harta deschiderilor viitoare se regasesc orasele Bucuresti, Oradea si Cluj, insa ordinea proiectelor nu a fost decamdata stabilita. Compania a achizitionat deja pamantul pentru doua dintre unitatile viitoare.

In toamna anului trecut, Alexander Frech declara ca bauMax va deschide trei magazine in 2011, in Bucuresti, Oradea si Galati.

Austriecii vor sa fie sefi in bricolaj: bauMax anunta 3 magazine noi in 2011 si afaceri de 800 mil. lei

Austriecii vor sa fie sefi in bricolaj: bauMax anunta 3 magazine...

“Contextul pietei ne-a determinat sa facem anumite modificari in ceea ce priveste planurile de expansiune. Galatiul este insa unul dintre orasele in care ne dorim sa fim prezenti”, mentioneaza Szekely.

Initial, retailerul si-a propus sa inaugureze cinci magazine in 2011: doua in Bucuresti, si cate unul in Oradea, Galati si Cluj.

Szekely apreciaza insa ca numarul mare de magazine de bricolaj din Bucuresti se va pastra constant in urmatorii ani, la circa 15 unitati, chiar daca anumiti jucatori vor continua sa investeasca bani.

Citeste si:

“Cred ca numarul de magazine din Bucuresti este suficient de mare. In general, Romania este o piata aglomerata comparativ cu alte state. In alte tari sunt 3-4 competitori, iar aici sunt 6-7. Prin urmare, ma astept ca anumiti competitori sa faca un exit sau sa incerce sa vanda, daca nu vor reusi sa obtina profit”, considera directorul general al bauMax Romania.

Compania estimeaza ca noile unitati inaugurate in 2011 vor determina avansul cifrei de afaceri pana la 200 de milioane de euro.

De asemenea, cresterea businessului se va datora si majorarii cotei de piata in detrimental concurentilor, chiar daca piata de bricolaj nu va creste.

“Retailerii de Do-It-Yourself, alaturi de cei de electronice si electrocasnice, au fost mult mai afectati de criza economica comparativ cu retelele alimentare, de exemplu. Chiar daca veniturile populatiei au scazut, oamenii au continuat sa isi cumpere lapte si in criza, asa cum se intampla si inainte. Nu se poate spune acelasi lucru despre materialele de constructii. Cred insa ca exista posibilitatea sa vedem o crestere usoara a pietei de bricolaj in 2011, care nu va fi mai mare insa de o cifra”, spune Nicola Szekely.

In conditiile in care investitia media alocata de compania austriaca pentru deschiderea unui magazin pe piata locala se ridica la 15 milioane de euro, extinderea retelei din Romania a costat bauMax circa 210 milioane de euro.

Investitiile operate au avut la baza atat resursele financiare proprii, cat si creditele contractate de la banci.

Compania coordoneaza investitiile imobiliare de pe piata locala prin intermediul societatii PVN Romania, care are ca obiect de activitate inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau inchiriate. PVN Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 88 milioane de lei in 2009 (20,8 mil. euro) si o pierdere de 11,3 milioane de lei (2,6 mil. euro).

bauMax detine 151 de magazine in opt tari europene, respectiv Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croatia, Bulgaria si Romania.
Compania a avut o cifra de afaceri cumulata de 1,5 miliarde de euro anul trecut.

Cei mai importanti jucatori de pe piata locala de bricolaj sunt Praktiker, Dedeman, Bricostore si bauMax.