In 2010, compania a avut afaceri similare cu anul anterior si a obtinut profit.

Reteaua Angst este formata in prezent din 27 de magazine, dupa ce pe parcursul anului trecut compania a deschis sapte unitati si a inchis cinci din zone neprofitabile.

"La magazine toata lumea s-a miscat, am deschis si eu mai multe magazine, dar mi-am dat seama ca gresesc si am preferat sa pierd banii din investitie si sa ma relochez", a spus Sorin Minea, actionarul majoritar si directorul general al companiei, citat de Mediafax.

El a adaugat ca investitiile pentru deschiderea unei unitati variaza de la 70.000 de euro la un milion de euro.

"Anul acesta am deschis trei magazine si mai urmeaza altul in curand. De asemenea, in perioada urmatoare avem in plan mai multe magazine. Pot fi 3-4, dar si mai multe", a spus Minea.

Angst ia in calcul si inchiderea unor magazine neprofitabile in acest an.

Minea a adaugat ca magazinele de proximitate inregistreaza cresteri ale vanzarilor in ultima perioada, in detrimentul marilor retele comerciale.

"Vanzarile din supermarketuri au scazut anul trecut, ca si in lunile trecute, in timp ce magazinele de proximitate inregistreaza cresteri pe vanzarile de produse fresh, respectiv carne, lapte, peste, pentru ca sunt si aproape de locuinta, dar si pentru ca se bucura de o intarire de brand formidabila", a afirmat Minea.

Potrivit acestuia, romanii au inceput sa se orienteze catre produsele mai scumpe si calitative.

"Oamenii sunt prea saraci pentru a cumpara numai «stifturi». In general, cei care cumpara produse foarte ieftine sunt cei din zona rurala care vin pentru cumparaturi la oras si cei care au angajati acasa, precum si cei care revand. In supermaketuri peste 70% sunt produse cu preturi mici, deci produse calitativ slabe", a adaugat Minea.

Citeste si:

In contextul extinderii, actionarul majoritar al companiei estimeaza o crestere de peste 10% a cifrei de afaceri in acest an si un avans al profitului.

Potrivit lui Minea, 40% din incasarile Angst sunt generate de reteaua proprie de magazine, iar restul de vanzarile din retelele comerciale si din HoReCa (10-12%).

"Pe HoReCa avem o problema, pentru ca restaurantele apar si dispar cu o viteza fantastica, si nu platesc cu lunile. Cele mai mari tepe sunt date de cei din HoReCa", a spus Minea.

La avansul afacerilor vor contribui si vanzarile de produse semipreparate aduse pe piata de companie in urma cu cateva luni.

"Am deschis o noua sectie in care facem produse semipreparate si vindem doua tone pe zi, deci o sectie mai mult decat rentabila, care sper sa ajunga la trei tone la jumatatea anului. Eu aveam in plan sa fac o fabrica pentru aceasta, dar avand spatii excedentare in fabrica actuala mi se pare prematur sa mai fac o investitie de cateva sute de euro", a spus Minea, care a adaugat ca daca afacerea va deveni rentabila ia in calcul deschiderea unei noi unitati de productie in Buftea.

Compania detine doua fabrici si comercializeaza produsele sub marcile Angst si Salsi.
Sorin Minea a precizat ca este interesat sa exporte produsele semipreparate in tarile cu comunitati de romani.

"Exporturi se fac, dar foarte putine. Este o mare problema legata de transport, pentru ca ar trebui sa livram produse cu o perioada mare de valabilitate, iar la noi produsele au termen 10-15 zile. De asemenea, alta problema in aceste tari este faptul ca sunt romani care au ateliere si fabrici si ne copiaza etichetele", a spus directorul general al Angst.

Compania are 720 de angajati si este detinuta in proportie de 60% de Sorin Minea, ceilalti actionari fiind Liudmila Minea, cu 20% din actiuni, si Angst - Wyrsch Bernadette Martha Maria, de origine elvetiana, cu 20%.