Inlocuirea ferestrelor vechi cu unele termoizolante le-ar aduce romanilor economii de un miliard de euro anual, arata un studiu realizat de Saint-Gobain Glass Romania, parte a grupului francez Saint-Gobain.
La nivel national, circa cinci milioane de apartamente nu sunt dotate cu ferestre termoizolante, fapt care duce la cresterea cheltuielilor pentru utilitati cu aproximativ un miliard de euro anual, prin consumul ridicat de energie termica si electrica necesar asigurarii confortului termic, potrivit analizei citate.

Economiile estimate la un miliard de euro din inlocuirea ferestrelor normale cu cele termoizolante sunt calculate in functie de reducerea consumului de energie termica necesar incalzirii apartamentului pe timp de iarna si respectiv de scaderea consumului de energie electrica aferent conditionarii aerului pe timp de vara, pentru a asigura confortul termic de 21 de grade Celsius pe tot parcursul anului.

Aproximativ 15% din pierderile de caldura dintr-o locuinta se realizeaza prin ferestre si usi, mentioneaza studiul. La nivelul ferestrelor, aproximativ 80% din eficienta energetica a acestora este adusa de sticla, in timp ce 20% revine tamplariei.

“Ponderea sticlei in pretul ferestrelor termoizolante este de circa 10%, cel mai mult costand tamplaria. Pe langa tamplarie, consumatorii ar trebui sa fie foarte atenti si la alegerea sticlei”, spune Cosmin Popescu, marketing manager la Saint-Gobain Glass România.

Grupul francez este prezent in Romania prin intermediul companiilor: Saint-Gobain Construction Products cu diviziile Rigips, Isover, Weber si PAM (conducte), Saint-Gobain Glass Romania, Saint-Gobain Abrazivi, MTI Impex si Brodene Dahl.

Saint-Gobain Glass Romania, care opereaza la Calarasi o fabrica de stical, a inregistrat o cifra de afaceri de circa 65 de milioane de euro anul trecut, in crestere cu 29% fata de 2009.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri