“Cu siguranta ca venirea Leroy Merlin in Romania va spori competitia pe piata. Cu toate acestea, consider ca au asteptat prea mult si vor trebui sa deschida multe magazine, intr-un timp scurt, pentru a recupera distanta fata de ceilalti jucatori principali”, spune Szekely.

bauMax a deschis la inceputul anului un magazin tot pe Soseaua Chitilei, iar pe viitor, nord-vestul Capitalei ar putea atrage si alte investitii ale retailerilor de briocolaj. Astfel, zona dintre Soseaua Chitilei si Bucurestii Noi ar putea concura peste cativa ani cu aglomerarea comerciala de la marginea cartierului Militari. Cele doua zone se afla la o distanta relativ mica una de cealalta si sunt conectate prin intermediul Centurii Ocolitoare a Capitalei.

In curand si Dedeman, cel mai expansiv jucator din ultimii ani de pe piata de bricolaj, se va muta in zona Nord-Vestul Bucurestiului, dupa ce a achizitionat la inceputul anului 30.000 mp din terenul fostei fabrici Laromet, detinut de AFI Europe, proprietarul AFI Cotroceni Mall.

bauMax a luat decizia de a-si tempera ascensiunea de pe piata locala, dupa ce intre martie 2010 si martie 2011 a deschis sase magazine. Szekely spunea la deschiderea magazinului de pe Soseaua Chitilei ca retailerul va mai deschide inca trei spatii, pana in martie anul viitor, in Bucuresti, Cluj si Oradea. Reprezentantii companiei au decis ca toate cele trei magazine vor fi inaugurate in primavara anului trecut.

Seful bauMax: Intr-o tara ca Romania, 25-27 de magazine sunt suficiente

Seful bauMax: Intr-o tara ca Romania, 25-27 de magazine sunt...

In prezent, se lucreaza la constructia unitatii din Cluj si au inceput sa se efectueze studii geologice pe terenul pe care se va ridica magazinul din Oradea.

“Magazinele din provincie vor fi deschise pana in martie 2011, in vreme ce finalizarea magazinul din Bucuresti ar putea depasi cu putin termenul de 12 luni anuntat la inceputul anului”, afirma Szekely.

Compania va intarzia proiectul din Capitala pentru ca, deocamdata, nu a putut achizitiona terenul necesar constructiei.

Tot in martie, Nicola Szekely anunta ca austriecii si-ar putea opri expansiunea autohtona in 3-4 ani, cand ar putea atinge un numar de 25-27 de magazine.

Citeste si:

Prezent in Romania pentru un eveniment cultural, Martin Essl, presedintele Consiliului de Administratie al bauMax AG a precizat ca tinta retailerului pentru urmatorii 3-5 ani este de a ajunge la 20 de magazine pe piata locala.

“Am redus viteza de expansiune in Romania si Bulgaria. Romania are una dintre cele mai efectate economii dintre toate statele din regiunea Europei Centrale si de Est. Sa nu uitam ca anul trecut Guvernul a taiat salariile bugetarilor cu 25% si a majorat TVA cu cinci puncte procentuale”, a precizat Essl.

Pentru a se adapta puterii reduse de cumparare a romanilor, austriecii au implementat un sistem de vanzare care presupune comercializarea, in fiecare zi, a unui numar limitat de produse, la un pret mai scazut decat in restul zilelor.

“Dupa ce am observat ca acest concept a prins foarte bine pe piata din Romania, l-am extins si in celelalte tari in care suntem prezenti”, a mentionat Essl.

Cresterea economica pe care a inregistrat-o economia locala in ultimele doua trimestre nu s-a vazut intr-un avans al traficului in magazinele companiei.

“Evolutia pozitiva a economiei nu s-a reflectat si in vanzari. In primul trimestru, vanzarile like-for-like s-au situat la un nivel similar celui de anul trecut”, precizeaza Nicola Szekely.

bauMax a intrat pe piata locala in 2006 si a ajuns in prezent la un numar de 14 magazine si peste 1.200 de salariati.

Austriecii detin peste 150 de magazine in Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croatia, Bulgaria, Romania si Turcia. Cei mai importanti jucatori de pe piata locala de bricolaj sunt Praktiker, Dedeman, Bricostore si bauMax.