“Infrastructura este ceea ce tine in loc dezvoltarea Romaniei. Cand infrastructura se va dezvolta, atunci si investitorii straini vor veni in numar mare in Romania. De asemenea, toate lucrarile de infrastructura sunt legate in mod direct de consumul de ciment, asa ca nivelul de dezvoltarea a infrastructurii influenteaza si vanzarile de ciment”, a spus Daniel Bach, in cadrul primei intalniri pe care a avut-o cu presa autohtona de la preluarea mandatului de CEO al subsidiarei locale a grupului elvetian Holcim.

El l-a inlocuit de la inceputul lui aprilie pe Markus Wirth, care va ramane, cel putin pana la sfarsitului anului, presedintele Consiliului de Administratie (CA) al Holcim Romania. Totodata, Wirth este si presedintele CA in cadrul Consiliului Investitorilor Straini (CIS), asociatie care grupeaza aproape 130 dintre cei mai importanti investitori privati din Romania.

Cum il pregateste Markus Wirth pe cel care va prelua sefia "perlei" grupului Holcim

Cum il pregateste Markus Wirth pe cel care va prelua sefia "perlei"...

Noul sef al Holcim Romania s-a alaturat grupului elvetian in 1994, ca inginer de proiect, iar intre 2001 si 2011 a avut misiuni diverse misiuni de conducere in Asia.

“Nu am avut niciun soc important de la venirea mea in Romania si nici nu pot spune ca m-a suprins, pentru ca stiam destul de multe lucrari despre aceasta tara. De prima oara m-am simtit bine si in Bucuresti si sunt fericit ca m-am intors intr-un oras european, dupa ce multa vreme am lucrat in Asia, unde exista o cultura diferita”, a precizat Bach, care a mentionat ca singurele lucruri neplacute din Bucuresti sunt cainii vagabonzi si aglomeratia de la metrou.

El spera ca, sub conducerea sa, vanzarile de ciment ale grupului de pe piata locala sa se pastreze la un nivel similar celui de anul trecut.

“Scenariul de baza in ceea ce priveste vanzarile prevede o stagnare la nivelul de anul trecut, insa valoarea lor va depinde de volum, de costul productiei si de pret. Iar costul productiei este influentat de pretul energiei si de cel al carbunelui. Cel mai rau scenariu pentru noi ar fi o scadere cu 5% a vanzarilor. Sezonul pentru productia de ciment este inca la inceput, avand in vedere ca primele luni ale anului au fost influentate de iarna”, a subliniat Bach.

Citeste si:

Urmatoarele provocari pe care le va avea Bach in urmatorii 2-3 ani, dupa infrastructura, vor fi determinate de evolutia constructiilor de proiecte rezidentiale si non-rezidentiale.

Pe segmentul de infrastructura, grupul elvetian a livrat circa 10% din necesarul de ciment pentru pasajul Basarab, care a fost inaugurat sambata, cu o intarziere de aproape doi ani si jumatate si cu un cost de peste 200 de milioane de euro, in conditiile in care contractul initial de constructie era de 110 milioane de euro.

In ultimii ani, Holcim a livrat materiale de constructii pentru mai multe proiecte majore de infrastructura, printre care se numara Austostrada A2 Bucuresti-Constanta, Autostrada Transilvania, Autostrada Timisoara-Arad sau centurile Arad, Constanta, Ploesti si Iasi.

Holcim Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 822 de milioane de lei (195,2 mil. euro) anul trecut, in scadere cu 21,2% fata de 2009.

Grupul Holcim opereaza in 70 de tari si detine in Romania doua fabrici de ciment, la Alesd si Campulung, o statie de macinare la Turda, 19 statii ecologice de preparare a betoanelor, cinci statii de agregare si un terminal de ciment in Bucuresti.