Pentru AdePlast anul 2010 a fost cel mai bun din istorie, inregistrand o crestere cu 25% a cantitatii de productie si o crestere a cifrei de afaceri cu 11%. Se pare ca si anul 2011 este unul bun pentru grupul oradean. Compania a inregistrat in primul semestru al acestui an o crestere de 1,92% a cifrei de afaceri, estimand pentru urmatoarea perioada o crestere cu 10% la 34 milioane euro.

In privinta profitului, CEO-ul AdePlast considera ca anul 2011 e foarte slab si da vina pe costul foarte mare al materiilor prime. El raporteaza chiar o scadere a profitabilitatii de peste 60% in acest an.

Polistirenul, la putere

Functionala de pe data de 18 august, fabrica din localitatea Corlatesti, judetul Prahova, situata foarte aproape de orasul Ploiesti, are o productie medie de 120 metri cubi de polistiren pe ora si va putea produce anual 700.000 de metri cubi din acest material, facand-o cea mai mare din Europa.

Investitia pentru construirea fabricii se ridica la aproximativ 4 milioane euro, din care 3,7 milioane de euro reprezinta utilajele aduse din Italia (masina de facut blocuri, prevazuta impreuna cu sistemul de silozuri), Austria (nsistemul de pre-expandare) si Slovenia (linia de taiere). Compania nu a apelat la niciun credit bancar, investitia fiind suportata in totalitate de AdePlast.

Pentru eficientizarea activitatii din fabrica si pentru dezvoltarea si extinderea acestui proiect, proprietariul AdePlast a apelat la utilizarea sistemelor complet automatizate, gestionate prin calculator.

"Este vorba de un randament si o eficienta de 10 ori mai mari decat in cazul utilizarii mai multor angajati, deci o forta de munca in plus si aparatura mai putina. Cu un astfel de sistem, un singur angajat produce aproximativ 20 de metri cubi de polistiren pe ora", spune Barbut.

Tot in randul angajatilor, patronul AdePlast spune ca are o problema cu soferii companiei. El a redus in ultima perioada numarul acestora pe motiv ca circa 95% din ei nu isi fac datoria asa cum trebuie. “Fura, fac taxi cu masina firmei si au un tupeu extrem”, afirma Barbut.

Miza pe vecinii de peste Prut

Tot in acest an, AdePlast va demara lucrarile la cea de-a treia fabrica de adezivi si mortare uscate, in Republica Moldova. Constructia va urmari acelasi tipar AdePlast: doua linii de productie cu cate patru guri de ambalare, urmand sa fie identica cu cea de la Oradea.

Investitia in fabrica ce va avea o capacitate de productie de peste 250.000 de tone pe an se va ridica la cel mult 8 milioane euro, potrivit lui Barbut.

In paralel cu constructia fabricii de mortare uscate, AdePlast intentioneaza sa mai ridice o fabrica identica celei de langa Ploiesti, investitia finala ridicandu-se la 10–12 milioane euro si urmand sa fie finalizata cel tarziu la jumatatea anului viitor.

Citeste si:

Protocolul cu CEC Bank

Proprietarul AdePlast considera Protocolul pentru Termoizolarea Romaniei ca este foarte important. “Oamenii au nevoie sa-si izoleze casele pentru a nu mai plati atat de mult la energie. Acestia sunt speriati astazi, deci trebuie sa aprindem scanteia”, este de parere Marcel Barbut.

El mai spune ca va fi foarte greu sa vinzi cuinte daca nu sunt izolate. “Nu vom mai putea sa ne vindem casele fara sa le avem izolate, oamenii vor trebui sa o faca pentru ca planeta nu va mai avea destula energie. Trebuie sa economisim, sa chibzuim” a mai adaugat CEO-ul AdePlast.

Omul de afaceri sustine ca “locuintele vor face intre 30-40% economie la caldura, iar in mai putin de 5 ani oamenii isi vor amortiza investitia” .

Tinta este locul 1

AdePlast isi doreste in urmatoarea perioada sa devina numarul 1 in Romania, dupa ce in 2010 a depasit grupul austriac Baumit, prezent pe piata noastra, cu 4%. Desi Henkel, actualul lider al pietii materialelor de constructie, a investit de cinci ori mai mult in publicitate decat AdePlast, compania patronata de Marcel Barbut se orienteaza mai mult spre productie si nu spre cheltuieli.

Cu noua fabrica deschisa langa Ploiesti si o extindere a activitatii si in zona Moldovei, Barbut are in plan sa deschida fabrici si in Dobrogea, zona inca “ne-exploatata” de AdePlast. Ramane insa de vazut daca piata va sustine planurile omului de afaceri.