“Am aprobat intarirea structurii de conducere a grupului Mercadia, care este constituita din trei trepte”, a anuntat Dinu Patriciu, intr-o conferinta de presa.

Astfel, din consiliul de supraveghere (supervisory board) fac parte Dinu Patriciu, Melanie Chen si Jaap Rotgans, consiliul director (executive board) este format din Dinu Patriciu, Dan Ionescu si Dorin Gherman, pe cand cel de administratie este alcatuit din Richard Mansel (CEO-ul diviziei de retail FMCG), Vlad Seitan, Anca Vlad, Roxana Baias si un viitor CFO.

“Am decis sa ma implic ceva mai puternic in dezvoltarea acestei investitii si voi superviza board-ul. Nu am schimbat nici tintele si nici ritmul de dezvoltare (a retelelor - n. red.). (…) Optimizarea retelei (de magazine Mic.ro si Macro – n. red.) o facem din mers, asa se explica aceasta noua structura de management”, a explicat Patriciu.

Dinu Patriciu conduce consiliul de supraveghere, in calitate de presedinte al DP Holding.

Cine sunt “locotenentii” lui Patriciu in retelele de magazine Mic.ro si Macro

Melanie Chen face parte din conducerea DP Holding din 2009. Anterior, a detinut functia de managing director al Global Energy Group din cadrul bancii de investitii Morgan Stanley (Londra).

Jaap Rotgans este membru al conducerii DP Holding din 2008. El este avocat de profesie si a fost senior partner al grupului Corporate Finance al AKD Primsen Van Wijmen N.V (Amsterdam).

Dan Ionescu s-a alaturat Mic.ro inca de la infiintare, in aprilie 2010. El a fost director operational in cadrul Rompetrol, pe vremea cand compania petroliera era controlata de Dinu Patriciu.

[Grupul Rompetrol este, incepand cu 2009, detinuta in proportie de 100% de compania de stat kazaha KazMunaiGaz. In 2007, compania kazaha a cumparat 75% din companie de la omul de afaceri Dinu Patriciu , iar in 2009 - restul de 25%.]

Dorin Gherman a fost director general al Rompetrol. Acum, face parte din echipa de conducere a Mercadia Holland BV.

Richard Mansel este CEO-ul diviziei de retail FMCG si a fost recrutat in cadrul Mercadia Holland BV in primavara aceasta. Intre 1996 si 1999 a fost country manager al lantului de magazine de tip cash & carry Metro in Romania.

Vlad Seitan va coordona echipa de management operational, in pozitia de chief operational officer/deputy CEO. Inainte de a veni in cadrul Mercadia Holland BV, el s-a ocupat de extinderea retelei OMV in Europa.

Citeste si:

Anca Vlad va prelua functia de head of category management & purchasing incepand cu 1 octombrie. Anterior, ea a lucrat pentru alti retaileri, precum Metro, Selgros si Kaufland si BauMax.

Roxana Baias detine pozitia de head of marketing din 15 septembrie 2010 si are o experienta de 13 ani in domeniul marketingului FMCG (adica al produselor de larg consum). Inainte, a activat in cadrul P&G Balkans.

In perioada urmatoare, va fi recrutat si un chief financial officer (CFO). “Suntem in negocieri avansate pentru recrutarea unui CFO”, a mai spus Dinu Patriciu.

Expansiune-fulger. Miza: 1,5 MILIARDE de euro

Primul magazin Mic.ro s-a deschis in aprilie 2010, iar acum reteaua numara aproximativ 830 de unitati in toata tara. Dintre acestea, 720 sunt fixe, iar restul mobile. Numarul angajatilor din reteaua de minimarketuri este de 4.000.

Retaua Macro (magazine mai mari de proximitate; lantul include si discounterele MiniMax, achizitionate in august 2010) are 6 unitati, inaugurate in ultimele 4 luni. In total, reteaua numara 58 de unitati in prezent.

In cadrul grupului Mercadia Holland BV lucreaza peste 5.400 de persoane.

Planurile de dezvoltare ale retelei Mic.ro vizeaza un numar total de 2.000 de unitati fixe si 750 mobile. Pentru lantul Macro (magazine mai mari de proximitate), planurile tintesc un total de 150 de unitati.

Investitiile totale pentru expansiunea Mic.ro si Macro sunt estimate la 250 de milioane de euro, dintre care 200 de milioane de euro reprezinta investitia Mercadia Holland BV, iar restul credite ale furnizorilor.

Grupul Mercadia detine Mic.ro, Macro si MiniMax Discount, casele de pariuri Bet Cafe Arena, BioGood (magazine cu produse bio), precum si restaurantele Heritage si Madame Pogany's din Bucuresti. Investitiile Mercadia de pana acum se ridica la 60 milioane de euro.

Cifra de afaceri a diviziei de retail FMCG este estimata de Dinu Patriciu 225 de milioane de euro anul acesta, in 2012 la 800 milioane de euro, urmand ca in 2013 valoarea sa creasca la 1,5 miliarde de euro.