Programul iPlan, „Planificare strategica – Competente si competitivitate pentru manageri”, care a fost realizat intr-un interval de doi ani, este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Proiectul a obtinut finantare europeana si a fost realizat de The Network, companie de consultanta de management si planificare strategica de business, cu o echipa formata din Cristina Gheorghe, Eusediu Margasoiu si Dan Zloteanu.

“Am identificat 200.000 de manageri de companii din Romania. Din cei 200.000 ne vom adresa unui numar de 10.000 de manageri pe care ii asteptam sa se inscrie pe site-ul i-plan.ro. Cei 10.000 vor fi evaluati in domeniul planificarii strategice si vor fi selectati 3.300 dintre ei. De asemenea, din acestia vor ramane o mie de personae care lua parte la un seminar de 3 zile, in cadrul caruia se va face o simulare de business Markstrat”, a explicat Cristina Gheorghe.

Markstrat este un instrument de simulare in domeniul planificarii strategice. Este aplicat pentru invatarea conceptelor strategice precum strategi de portofoliu, segmentare si pozitionare pe piata. Programul este utilizat in 500 de institutii academice din lume.

Intreg procesul de instruirea a celor 1.000 de manageri va fi gratuit, acestia achitand doar costul transportului pana la Valea Prahovei, locatie unde va fi sustinut un seminar de 3 zile.

Managerii instruiti prin iPlan vor avea parte de o reevaluare a capacitatii de planificare dupa trei luni de la participarea la program.

Inregistrarile incep din luna septembrie si se va putea inscrie orice manager din Romania din caompaniile private si publice, care are in subordine cel putin trei persoane.

Potrivit Cristinei Gheorghe, un astfel de program de training se ridica la aproximativ 1.000 de euro de persoana.

Eusediu Margasoiu a declarat ca in Romania exista un deficit de competente in randul managerilor de companii in ceea ce priveste capacitatea de gandire a unor strategii de business pe teermen lung.

Citeste si:

Reprezentatii The Network au declarat ca, in general, managerii romani gandesc strategiile pe termen scurt, in timp ce recomandabil este ca un plan strategic sa fie intocmit pentru o perioada de trei ani.

La finalul programului participantii vor sti ce compentente au si ce competente le lipsesc din punctul de vedere al planificarii strategice si vor invata despre concepte si decizii de marketing, precum segmentare de piata, strategie de produs, mix de marketing, R&D, finante, resurse umane, productie, distributie si cercetare de piata.

Margasoiu a mai spus ca in singurele modalitati prin care poti obtine in present competente in planificare strategica sunt prin intermediul unui MBA sau printr-un training in cadrul unei companii multinationale.

“In 16 ani, 4.000 de manageri romani au facut un MBA. Noi incercam in doi ani sa facem 25% din ce s-a facut in 16 ani”, a spus Eusediu Margasoiu.

Cristina Gheorghe a precizat ca deja 200 de manageri si-au manifestat interesul de a intra in programul iPlan. De asemenea, vor avea un plan personalizat de dezvoltare strategice pentru un an.

Cristina Gheorghe are 14 ani de experientaa in management consulting-dezvoltare organizationala, din care 5 ani de experienta in Procter&Gamble, si 8 ani in Executive Coaching.

Dan Zloteanu are 15 ani de experienta in marketing la L`Oreal si Beiesdorf, BM&A Inseada (2003) si doi ani de experienta in management consulting.

Eusediu Margasoiu are 15 ani de experienta in marketing, vanzari si strategie in cadrul Pepsi, EMBA Asebuss/Washington University 1999, certificare in Blue Ocean Strategy Simulation si trei ani de experienta in consultanta de management/strategie.