Valoarea pietei farmaceutice locale a crescut in primele noua luni ale anului cu 6,9%, pana la nivelul de 7,8 miliarde de lei (pret de distributie), indicand "o usoara tendinta de revenire a pietei inaintea aplicarii taxei clawback", potrivit companiei de analize si studii de piata Cegedim Romania.
In trimestrul al treilea, valoarea pietei de medicamente s-a ridicat la 2,74 miliarde de lei, cu 13,7% mai mult fata de perioada similara din 2010.

In perioada analizata, medicamentele eliberate cu reteta medicala (Rx) au crescut cu 8,2%, pana la 2 miliarde de lei. Medicamentele eliberate fara prescriptie medicala (OTC) au inregistrat o crestere de 17,6%, pana la 360 milioane de lei. Cel mai mare avans l-a inregistrat segmentul medicamentelor eliberate in spitale, care a atins valoarea de 380 de milioane de lei, in crestere cu 50% comparativ cu intervalul iulie-septembrie 2010.

"Comparativ cu ritmurile de crestere din ultimele 5 trimestre, in trimestrul 3 din 2011 se remarca o crestere semnificativa in unitati (9,5%), in zile de tratament (13,9%) si in valoare (13,7%); aceste cresteri sunt insa mult influentate de rezultatele slabe ale trimestrul 3 din 2010, datorate reducerii nivelului de compensare la majoritatea medicamentelo", se precizeaza in studiul Cegedim.

In perioada ianuarie-septembrie 2011, valoarea pietei s-a cifrat la 7,8 miliarde de lei, inregistrand o crestere de 6,9% fata de perioada similara din 2010. "Pe segmente, ratele de crestere in lei au fost de 3,5% pentru Rx in farmacii, 7,9% pentru OTC si 31,3% pentru medicamentele eliberate in spitale", potrivit studiului.

In ceea ce priveste evolutia principalelor grupe terapeutice, cele mai mari cresteri ca valoare au fost inregistrate de medicamentele din grupa sistemului respirator (15,2%), sistemului nervos (12,3%) si de cele din grupa sistemului digestiv (9%).

Topul celor mai mari companii farma se mentine

Clasamentul celor mai mari companii farmaceutice prezente pe piata romaneasca nu a suferit modificari la nivel de varf in perioada octombrie 2010 - septembrie 2011.

Astfel, topul este condus de Sanofi (Franta), care a raportat in perioada mentionata (oct. 2010 - sept. 2011) vanzari de 838 milioane de lei si o cota de piata de 8,3%. Pe locul al doilea se situeaza Hofmann La Roche (Elvetia), cu incasari de 829 milioane de lei si o cota de piata de 8,2%. Novartis se claseaza pe cea de-a treia pozitie, cu vanzari de 697,5 milioane de lei si o cota de piata de 6,9%.

Topul primilor 10 jucatori este completat de Pfizer (610,6 mil. lei), GlaxoSmithKline (601,6 mil. lei), Servier (506,5 mil.lei), Merck & Co (485,0 mil.lei), AstraZeneca (427,2 mil.lei), Daiichi- Sankyo (368 mil.lei) si Abbott (320,2 mil.lei).

TOP 20 companii farmaceutice prezente pe piata romaneasca



MAT = ultimele 12 luni

Ce urmeaza pe piata farmaceuticelor?

„Aceste rezultate arata ca, in ciuda dificultatilor si disfunctionalitatilor, piata farmaceutica are potentialul sa revina, in primul rand din cauza nevoilor ridicate de sanatate si tratament medicamentos, asa incat prognoza noastra pentru intreg anul 2011 se modifica in crestere la o valoare de +6,2%. Din pacate, aplicarea masurilor cunoscute sub numele de clawback induc incertitudini si constrangeri suplimentare, care se vor manifesta mai pregnant anul viitor, pentru care prognozam in acest moment o crestere de doar +4,7%”, a declarat Petru Craciun, director general al Cegedim Romania.

Incepand cu 1 octombrie 2011, producatorii de medicamente care au in portofolii farmaceutice compensate si gratuite trebuie sa plateasca statului o contributie trimestriala obligatorie (clawback) astfel ca orice depasire a bugetului stabilit la inceput de an sa fie acoperita de acestia.

Nota: Datele Cegedim estimeaza iesirile de produse din farmacii catre pacienti.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri